Senaste nytt

Radisson Fisherman's Wharf lämnar Radisson

Totopez

Medlem
skrev om det här på FT men kan ju meddela det här också.

Jag var i kontakt med Radisson Fisherman's Wharf i SF angående en bokning jag ville göra. Fick svar att de skulle lämna Radisson under våren, april verkar det som. Hotellet kommer att renoveras och stå utanför någon kedja i framtiden.

Detta innebär att Radisson/Club Carlson inte längre har något hotell inne i San Francisco.
 

Pho

Medlem
Om jag läser på hotellets nya hemsida Hotel Zephyr San Francisco - A Waterfront Hotel in San Francisco står det längst ner att läsa;

Reservations currently being accepted for arrival
after May 2015 for this hotel by Radisson

Det verkar alltså som att hotellet rebrandas, men att de fortsatt kommer tillhöra Radisson!?

Att Radisson fortfarande har bokningssystemet fram tills de lämnar behöver ju inte betyda så mycket, dock så verkar man ju kunna boka för poäng även efter maj nästa år och det verkar ju lite udda om de inte är kvar inom gruppen.
 

Totopez

Medlem
De lämnar Radisson helt, men det kommer att gå att boka via Radisson ända tills namnbytet är klart. En affärsuppgörelse mellan nya ägarna och Radisson.

Jag frågade reservationsansvariga, eftersom Radisson inte har något annat hotell inne i stan förlorar man inget på att låta gäster boka på Zephyr. Radisson får betalt för de bokningar man driver dit, Zephyr kan ta emot bokningar innan man lanseras under nya namnet.
Det hade dock aldrig gått om det funnits andra hotell i samma kedja som konkurrerade.
 

Joakim P N

Medlem
De lämnar Radisson helt, men det kommer att gå att boka via Radisson ända tills namnbytet är klart. En affärsuppgörelse mellan nya ägarna och Radisson.

Jag frågade reservationsansvariga, eftersom Radisson inte har något annat hotell inne i stan förlorar man inget på att låta gäster boka på Zephyr. Radisson får betalt för de bokningar man driver dit, Zephyr kan ta emot bokningar innan man lanseras under nya namnet.
Det hade dock aldrig gått om det funnits andra hotell i samma kedja som konkurrerade.
Men det blir ju nästan lite lurendrejeri, att låta kunder fortsätta boka i tron att det är ett Radisson-hotell man bokar, och sedan när man väl kommer till hotellet är det något helt annat. Och som sagt, det går fortfarande att boka rum för CC-poäng i exempelvis juli. Vad händer med en sådan reward-bokning i slutändan?
 

agehall

Medlem
Tyvärr inte helt ovanligt inom hotellbranschen skulle jag nog säga. Hur det hanteras rent praktiskt varierar lite från fall till fall.
 

Totopez

Medlem
De två gånger jag har råkat boka Club Carlson-hotell som sedan lämnat kedjan innan vistelsen har jag fått poängen av CC ändå, efter kontakt. Ena gången fick jag dessutom uppgradering på hotellet, andra gången var det blankt nej till klubbförmåner.
 
Toppen