Senaste nytt

Strategi sökes: Veckopendla Köln-Göteborg

flugplan

Medlem
Vänner,

Min flickvän är fast i Köln så dit åker jag nästan varje helg. Jag har blivit en mästare på att ta mig dit ifrån min nuvarande bas. Men snart flyttar jag till Göteborg och behöver därför ordna med en ny resestrategi. Såklart har jag kikat lite på det själv, men jag tänker att er expertis kan komma till nytta innan jag fattar några beslut. Alla tips uppskattas: från genvägar på Landvetter till bokningsklasser och bonusprogram... detta kommer att utgöra en stor del av mina helger framöver.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg.
  2. Var är din destination? Köln (slutdestination) eller Düsseldorf.
  3. När vill/behöver du resa ut? Fredagar efter kl. 17.30. Första utresan 13:e mars.
  4. När vill/behöver du komma hem? Söndagar innan kl. 23.59.
  5. Hur länge vill du vara borta? En helg, nästan varje helg.
  6. Hur många personer som skall resa? En.
  7. I vilken kabinklass? Economy.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla på Landvetter förutom Norwegian.
  9. Vad är din budget? (per person) Under 2000 SEK t&r och jag är glad.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Lång tid i Köln
    • Biljettpris
    • Möjlighet till status (blev FBP vid min förra bas och det är faktiskt ganska trevligt :))
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Vill även passa på att önska alla en god jul och ett gott nytt år.

Bästa hälsningar,
flugplan, herr Wöhlers groupie.
 
Hej! Jag reser varje månad till Nürburgring och Kölns flygplats är närmast men oftast blir det flyg till Frankfurt, framförallt för att är bra tillgång på flyg. Kolla in nedanstående länk där frågan diskuterats tidigare. Sök på Lufthansa hemsida och sätt Cologne Railway Station som slutdestination och du får bättre pris än enbart flyg,. Oftast blir förslaget flyg via Frankfurt men ibland också via Düsseldorf.

Du får faktiskt EB poäng på tågresan också!

Köln-Frankfurt. Deutsche Bahn AG operates flight LH 36XX. Poänggrundande? | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 
Last edited:

fmansson

Medlem
Inga problem, med lite framförhållning, att hitta till Köln för 2000kr. Boka till Köln Hauptbahnhof på lufthansa.se
 
Toppen