Senaste nytt

Byte i New York - förvaring av bagage?

Om man har en multicity resa hos Delta från CPH - GIG via ATL och JFK hem, kan man checka in bagaget hela vägen från GIG till CPH? eller finns det bagageskåp på JFK som man får in en stor resväska?
 

agehall

Medlem
Vad vill du åstadkomma? Du måste alltid förtulla bagaget om du reser via USA, men du kan i princip alltid dumpa väskan precis efter tullen.
 
Vad vill du åstadkomma? Du måste alltid förtulla bagaget om du reser via USA, men du kan i princip alltid dumpa väskan precis efter tullen.

Jag menar om det finns bagageskåp på JFK med plats för en stor resväska, eftersom jag har 30 timmar transfer i NY och det känns onödigt att ta väskan in till stan
 

cbroxe

Medlem
Hej!

Som @agehall skrev så kommer följande hända.
1. Du kommer på JFK att tvingas hämta ditt bagage på rullbandet och därefter passera U.S Customs (tullen).
2. Efter tullen, typ efter 20 meter så finns ett område där man dumpar väskorna som på så sätt fortsätter till slutdestinationen.
3. Så i NORMALA fall, så kommer din väska att fortsätta till CPH.

Anledningen till att jag skriver NORMALA fall är att jag aldrig gjort detta med 30 timmars layover. Vet ej om det funkar på samma sätt då, eller om det finns en maxgräns på exempelvis 23 timmar vid transfer.

Angående boxar, vilket jag som sagt ovan inte tror behövs, så vet jag tyvärr inget om detta, men en god chansning är att det finns en uppsjö av alternativ för förvaring av bagage på JFK.
 

AABack2ARN

Medlem
Några alternativ lär det nog finnas för bagageförvaring, men säkerhetsreglerna har nog gjort att de är såväl färre som dyrare än tidigare. Jag har själv inte använt det på kanske 20 år, men nog tycker jag mig ha sett skyltar om detta i bland annat T8 (Americans terminal)?
 

Jacob

Medlem
Jag menar om det finns bagageskåp på JFK med plats för en stor resväska, eftersom jag har 30 timmar transfer i NY och det känns onödigt att ta väskan in till stan
Jag har svårt att tro att de kommer acceptera att ta emot en incheckad väska så tidigt som 30 timmar före avgång, det är få flygplatser i världen som gör och de få som gör det ligger inte i USA.

Dock låter det otroligt om det inte skulle finnas bagageförvaring på en stor flygplats som JFK, men med all säkerhet är det garanterat inte gratis och möjligtvis finns det inte i alla terminaler.
 

flybob

Medlem
Jag har svårt att tro att de kommer acceptera att ta emot en incheckad väska så tidigt som 30 timmar före avgång, det är få flygplatser i världen som gör och de få som gör det ligger inte i USA.

Dock låter det otroligt om det inte skulle finnas bagageförvaring på en stor flygplats som JFK, men med all säkerhet är det garanterat inte gratis och möjligtvis finns det inte i alla terminaler.

Det finns ingen förvaring på ORD. JFK verkar erbjuda några alternativ.
JFK Airport Luggage Storage
 

AABack2ARN

Medlem
Prislistan är daterad 2010 och de refererar till Olympic Airlines...

Några av inläggen verkar dock beskriva att någon form av förvaring fortfarande finns.
 

flybob

Medlem
Prislistan är daterad 2010 och de refererar till Olympic Airlines...

Några av inläggen verkar dock beskriva att någon form av förvaring fortfarande finns.
Jo, jag såg det, men kommentarerna vittnar -som du säger - om att möjlighet finns.


Hade nog personligen "släpat" väskan till.mitt hotell och förvarat den där. Kostnaden för förvaring kan du lägga på transport (Uber/Dial7).
 
Toppen