Senaste nytt

EuroBonus award med Turkish Airlines

Xavi11

Medlem
Hej,
sitter med ett gäng EB poäng som jag tänkte utnyttja att ta familjen till Kapstaden med Turkish, målsättningen är att kunna åka business även om det kommer bli svårt eftersom vi är 4 stycken. Är medlem hos dem också genom statusmatch och var inne och kollade på deras hemsida för att se tillgång av bonusplatser. Där får man möjlighet att välja 3 olika kategorier på biljetter economy, comfort och business men dessutom fanns det en valmöjlighet att välja "limited capacity" för varje alternativ. Väljer man "limited" varianten så kostar det signifikant mindre poäng (M&S) men jag lyckades inte hitta några datum då det gick att få tag på 4 business platser i detta alternativ. När jag istället valde business (utan limited) fanns det gott om platser, ex 14 feb - 22 feb med utresa från Köpenhamn till Kapstaden.

Nu är frågan vilka platser som är spelbara med Eurobonus poäng? Alltså kan jag använda sökmotorn på Turkish innan jag kontaktar SAS för bokning av biljetter.

Här på forumet finns det ju många experter så håller tummarna för lite guidning hur hitta en bra bonusresa för familjen. Tack på förhand!
 

mha321

Medlem
Säkerligen bara de som är "limited capacity" som är tillgängliga gör andra program än deras eget. (och inte ens säkert att alla de platser som finns där är tillgängliga)
 

MartinH

Medlem
Måste det vara Turkish?
Annars har South African faktiskt ganska bra tillgänglighet från LHR, FRA och MUC (till JNB). 4 platser finns ibland, inte exakt på dina datum dock.
 

Jonas C

Medlem
Tror att det blir väldigt svårt, dels för att de släpper väldigt få bonusplatser till Kapstaden och dels för att de sällan släpper mer än 1-2 platser på varje flygning.
 
Toppen