Senaste nytt

Nedgraderade "drygingar"

M

Monkey_Class

Guest
Dagens long haul var en "intressant" upplevelse. Det var fullt i Business så det blev en del nedgraderingar till Monkey.
Framför mig hamnade det 2 ytterst otrevliga personer. De var ganska i gasen när vi började boarda. Sedan på plats så kallades det på personalen ett antal ggr där det krävdes en hel del tjänster då de är vana med Business som de sade. De hade en jädra nedsättande översittarattityd.
De satt och ondgjorde sig rejält över alla "losers" i Monkey och när jag blev inbegripen i det hela så ruttnade jag rejält.
Jag gav dem två alternativ:

- Att de sitter ned under resten av resan och håller käften.
- De ber om ursäkt först för att sedan sitta ned och hålla käften.

Det tidigare höll i ca 45 min dvs tills drinkvagnen kom. Det beställdes både det ena och det andra och just det andra fick dem att go over the top.
Jag hade precis kommit in i rätt fas för att somna när en av dem givetvis skulle ha något ur head bin. Denne ställde sig, självklart, på min fot och lyckades dessutom tappa ned sitt bagage i min skalle - ridå för killarna kan jag säga.
Efter att jag kom till sans så fick den ena känna på hur 17 års wushu träning kan kännas när man blir nedtryckt i en stol. Efter det så höll de sig riktigt stilla tills den ene skulle spy - då blev det rejäl skjuts på honom - han han nästan fram till muggen.
Återigen så fick jag gripa in och hjälpa personalen med att få in honom på muggen.
Där fick han sedan sitta tills han, när han hade nyktrat till, kom ut och satte sig i stolen. Hur det såg ut inne på muggen vet nog bara personalen som fick göra rent.
Vid det här laget var jag så jävla frustrerad att jag höll på att explodera. Men vis som jag är så räknar jag till "10" då agerande i ett affektivt tillstånd bara (i regel) försämrar en situation så jag började fila på en "plan".
Tog foton på dem när de satt där och fyllesov. Han som hade spytt hade slipsen öppnad precis som skjortan som hade fina rödvinsspyefläckar. Den justa gamnacken var över sin kollega ben som i sin tur hade sin gamnacke över sin kollegas rygg (om ni förstår vad jag menar).
Öppnade sedan over head bin och tittade om jag kunde hitta något namn. På den ena hängde det en diamondtagg med namn och tele och på den andra en guldkortstagg med namn och tele.
Turligt så var kabinen nedsläckt och de flesta sov så de slapp uppleva det tragiska.
Men - vilka jädra jon.
På morgonen när det var dags att vakna så fick de höra både det ena och det andra från mig, men inte ens då kunde de klämma fram en ursäkt.
Jag tycker det är fördjävligt när människor beter sig på det här sättet. Framför allt tjänsteresande folk som är ute som representanter för både sitt företag och vårt land.

Nu efter lite detektivarbete så har jag hittat var de jobbar och nu har deras manager fått ett mail där jag förklarade det hela, bilden inkluderades givetvis.
Så jag hoppas att de får en riktigt god jul.
Min blev lite bättre då jag blev ombedd av personalen att stanna kvar efter landning då Kaptenen ville prata med mig.
Han tackade mig för min hjälp och tog mina kontaktuppgifter - vi får väl se om det leder någon vart.
 

AABack2ARN

Medlem
Intressant! Vilka svin!

Nu framgår det inte vilken rutt du flög eller vilket bolag - men din kommentar om att "planet var fullt så det blev en del nedgraderingar" oroar mig. Börjar det bli vanligare med nedgraderingar från business på sista tiden eller är det bara jag som inbillar mig baserat på det ganska dåliga statistiska underlag som detta forum representerar?

P.S. Hoppas du får ett rejält tack för din insats.
 

agehall

Medlem
Det finns olika sätt att uppföra sig på - det där är inte ett bra sätt. Nog för att det har hänt att man varit lite rund under fötterna ibland när man flyger, men detta är ingen ursäkt för att inte uppföra sig. Och man ska absolut inte dricka så att man blir spyfärdig - då har man gått över gränsen tycker jag.

Jag är imponerad över din driftighet @Monkey_Class.
 
Är det bara jag som tycker att det är högst tveksamt att göra så här?

Jag tycker nog man skall överlåta hanteringen av sånt här till de som är ansvariga, och om de behöver hjälp naturligtvis hjälpa till, och erbjuda att hjälpa till.

Men om ni tycker det är ok och rätt, vad är nästa stopp, vem skall avgöra när det är ok att trycka till folk? Eller rota igenom packningen, och ta bilder på oss när vi sover, och skicka till fruar och arbetsgivare?

Jag säger inte att de inte skulle ha stryk, men jag tycker inte att två fel gör ett rätt.
 
Toppen