Senaste nytt

Tight transfer i Stavanger - oljelinjen till Houston

Hej,
Jag har ett tight byte i Stavanger där jag ankommer från Köpenhamn 30 minuter innan avgång med oljelinjen Stavanger-Houston. Eftersom det är den sista atlantflighten vill jag inte missa den, eftersom jag då förmodligen inte kommer iväg förrän nästa dag.

Jag har aldrig varit på Stavangers flygplats innan så jag kommer därför inte att hitta särskilt bra. Tror ni jag (och bagaget) kommer att hinna? Är det svårt att hitta? Är det en extra säkerhetskontroll vid gaten? Vad tror ni som är experter? :)
 

011430121

Medlem
Är det samma bokning på båda flygningarna och det är SAS så skall MCT fungera.
Du märker ju redan i CPH om det kommer att fungera.
Ha en trevlig resa, glöm inte att skriva en reserapport!
 

Senator

Moderator
jag gissar din flight till Houston avgår max 150m från där din CPH ankommer. Utrikeshallen på SVG är väldigt liten. Dock behöver du gå genom passkontrollen eftersom du lämnar Schengen. Jag gissar att du inte är ensam från CPH på linjen, och därmed kommer flyget säkert vänta några minuter om allt är på samma bokning.
 

Jacob

Medlem
När jag var över på invigningen så pratade jag lite med markpersonalen och de är helt införstådda med att fixa det eventuellt tajta bytet, även med incheckat bagage. Så länge Köpenhamnsflyget inte är flera timmar försenat kommer de nog vänta in anslutningen.

Fördelen med ett flyg med bara 44 passagerare på en liten flygplats som Stavanger är att saker som detta går att lösa.

När du kommer av flyget från Köpenhamn går du till vänster och följer skyltarna mot non-Schengendelen av transithallen och gate 8 som alltid används till Houston. Det är en sträcka du går på en minut, inklusive passkontroll.
 
A

Aurora

Guest
SK951 avgang til Houston : avgang forsenad.

Forsinkelse grunnet sent korresponderende fly. Venting på passasjer(er) og/eller last fra annen forsinket rute.

Så joda, den venter :)
 
A

Aurora

Guest
SK951 gikk 16.10, med forsinkelseskode RL : Forsinkelse grunnet sent korresponderende fly. Venting på passasjer(er) og/eller last fra annen forsinket rute.
Flyet fra København landet 15.45, fra Oslo 15.22 - så her kom nok alle seg med :)
 
Ja, den väntade! När jag talade med kabinpersonalen på flighten till Stavanger så hänvisade de mig först till transfer-desken för ombokning, men efter lite dividerande och pilotanrop så gick de med på att vänta på mig. Jag var den enda passageraren son skulle med för övrigt. Det fick bli en joggingtur genom flygplatsen. Tyvärr kom inte väskan med, men det hade jag inte räknat med heller.

Det var superbra att planet väntade, men jag fick känslan att de inte är självklart att de väntar. Jag tror att det är bra att uppmärksamma personalen på inkommande flight att man ska med. Missar man flighten så kommer man högst troligt inte över Atlanten den dagen...
 
Toppen