Senaste nytt

Söker biljett Köpenhamn-Los Angeles

Anders I

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa?
  • Köpenhamn
  • Var är din destination?
  • Los Angeles
  • När vill/behöver du resa ut?
  • Vi behöver vara i LA senast 31 Maj. Startar jobbet den 1 Juni.
  • När vill/behöver du komma hem?
  • Absolut senast 90 dagar senare.
  • Hur många personer som skall resa?
  • 2 vuxna och ett barn (2)
  • I vilken kabinklass?
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  • Star Alliance
  • Vad är din budget?
  • Max 10 000 SEK
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Extra bagage
  • Upplevelsen ombord
  • Biljettpris
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
  • Kanske ett stopp i Edmonton hem till CPH, men inget tvang
Jag måste tillägga att jag började läsa på detta forumet for ca. en månad sen och det är ett väldigt välskött forum och tyvärr väldigt beroendeframkallande ;).

Tack på förhand för all hjälp!
 

Totopez

Medlem
Jag hoppas att du menar 10 000 per person? Om det är för hela familjen kommer du inte att lyckas, tyvärr.

Vad gäller upplevelse ombord så är ekonomiklass inte någon fantastisk upplevelse någonstans. Och extra bagage lär du inte få någonstans heller, om du inte har status inom *A.

Då är det priset kvar, som verkar ligga på ungefär 6000 per person med LH, AC eller UA. Har läst någonstans att Air Canada låter en checka in barnvagn gratis, vilket kanske hjälper (utan att det räknas som ett av ers bagage alltså), men annars ingen större skillnad i pris.

Så mitt råd är nog att titta mest på restider och connections. Ett byte, och helst inte göra bytet i USA.
 

Anders I

Medlem
Hej och tack för inputen. Jag ser att min bakgrundsinformation inte kom med av någon anledning....så jag tar den nu istället.
Jag har blivit erbjuden att jobba 3 månader i LA och familjen ska följa med dit och därför är bagaget en viktig faktor. Jag har Eurobonus Silver status nu, men kommer snart att bli Guld (med Amex Elite) vilket jag tror för med sig en del bra fördelar. Därför är datumen också ganska låsta, vilket gör det svårare/enklare att hitta något bra. Jag har även en Amex 1-4-2 voucher men tyvärr har jag inte mer än 20k p då jag har uppgraderat och rest på p under året. Jag har räknat på det och skulle kunna komma upp i en 70-80k p innan resan men det känns inte som en bra strategi att vänta till 1 månad innan och köpa på award då...eller?

@Totopez Du har helt rätt, det är 10 000/person som det gäller. Sen är jag helt med på att ekonomi inte är världens bästa klass att åka i men det finns ju olika grader av helvetet med ;) Jag hade ju föredragit Ekonomi+ eller Business om det hade funnits läge för det...

@Dr. Miles Tack för tipset. Det visste jag inte och det låter klart intressant. Vad jag har läst här på forumet så verkar ju Turkish Airlines vara ganska ok nu. har du någon erfarenhet av de?

Jag har även hittat några deals i din tråd här på forumet @Dr. Miles men som har ut/hemresa mellan 1 Juli och 31 Augusti. Detta täcker ju 2/3 av min resa och jag undrar då om någon har lyckats att deal till sig en sån deal fast med ett tidigare eller senare avresedatum än perioden tillåter? Alltså, har ut eller hemresa varit utanför perioden?

Än en gång tack för hjälpen!
Anders
 

Treo

Medlem
Lufthansa i Premium Economy kostar drygt 10.000 DKK för en vuxen, med 25 % barnrabatt (förutsatt att barnet är 2-11) hamnar ni strax under 30.000 DKK totalt. Med BA :eek: kostar det 26.000 DKK totalt, vilket inte är långt från budget ...
Båda ger också möjlighet till två väskor. Bekvämare, men vad som prioriteras är ju upp till er.
 
Toppen