Senaste nytt

SAS introducerar nytt loungekoncept på inrikesflygplatser

Jacob

Medlem
I samband med att SAS presenterade sin kvartalsrapport den 18 december fanns inte bara information om en ny linje mellan Stockholm och Hong Kong, SAS kommer under 2015 även lansera ett nytt loungekoncept för premiumpassagerare på inrikesflygplatser i Skandinavien. Loungerna, kallade "Café Lounger", kommer ligga i direkt anslutning till gaterna och ska enligt SAS erbjuda en…
 

ulagun

Medlem
Positiv nyhet
Blir de då något motsvarande Malmö aviations lounger?
En i SDL vore toppen, för när man väl passerat security så finns inget alls utom vid charter avgångar.
 

j-n

Medlem
Tror det kommer blir på en norsk destination där inrikestrafiken är viktigast. Skulle tippa på Bergen, Trondheim, Tromsö...
 

Delayed

Medlem
SAS kommer under 2015 även lansera ett nytt loungekoncept för premiumpassagerare på inrikesflygplatser i Skandinavien. Loungerna, kallade "Café Lounger", kommer ligga i direkt anslutning till gaterna
Ja bara inte första förändring blir att de lägger ned loungen på ARN/T4 och ersätter den med en minimal cafehörna borta vid gate 43 exempelvis...:eek: Undrar om fritt vatten skulle ingå då?
 

Jacob

Medlem
Ja bara inte första förändring blir att de lägger ned loungen på ARN/T4 och ersätter den med en minimal cafehörna borta vid gate 43 exempelvis...:eek: Undrar om fritt vatten skulle ingå då?
Det var inte alls den uppfattning jag fick, och det tror jag själv inte heller, det ligger inte alls i linje med vad som kommunicerats officiellt och lite halvofficiellt till oss som har mycket kontakt med SAS-anställda.

Pilotloungen kommer i vilket fall vara på en av de större inrikesflygplatserna, vilken återstår att se.
 

Jacob

Medlem
Jag tror mig ha en idé hur det kommer se ut. Jag fick nämligen bläddra igenom SAS koncept och designbok i samband med att jag var och testade nya businesstolen innan sommaren, som jag gjorde med SAS designchef. I boken fanns ett koncept på en ny typ av lounge med några bilder.

Vill minnas att det gick i samma blåa färger som används t.ex. vid incheckningen. Ett litet avskärmat område med barstolar och bord och en liten bufféhörna. En enklare variant av inrikesloungen på Gardermoen som jag minns det (observera att det var flera månader sedan och att jag bara såg det under några sekunder). Vi får se om det är det jag tror det är, i så fall lite som med inrikes i övrigt, enkelt men snygg och funktionellt.
 
Toppen