Senaste nytt

SAS gör livet enklare...

Detta kräver såklart en del funderande men skulle kunna hjälpa iaf mig att sätta in en del av de förändringar vi ser i ett sammanhang.

Ur mitt perspektiv har det varit lite frustrerande att se SAS prioritera oss frekventa resenärer mindre och mindre till förmån för Preem/Coop/Skandia-kunder.
 
Jag är inte helt säker på att det här är rätt väg att gå för att ta flygbolag till nästa nivå...och då är jag ändå en 100% träff i deras sweet spot enligt marknadsundersökningen...
 

varva77

Medlem
Det är nästan skrattretande vad de hattar fram och tillbaka. Ena dagen är det Norwegian, charterdestinationer, indragen champagne och loungeaccess /fast trackför mer eller mindre allt och alla. Andra dagen är det välmående höginkomstagare som ska ta VIP-transfer från flyget och låta SAS sköta ens liv. Jag vet inte men jag har svårt att se en limo vänta bland alla barnfamiljer på Kreta eller Alanya eller att det ligger någon större lönsamhet i att leverera matkassar.
 
Jag är frekvent användare och loyal förespråkare av Uber (vet inte varför vissa medier skriver Über...), men att låta sas boka en Uber åt mig är ju helt befängt, varför det? Det tar 10 sekunder att göra själv och då kan jag dessutom se alla detaljer kring föraren, vart denne är och hen ser vart jag befinner mig...så vad får jag ut av att låta SAS sköta det och sen på klassiskt gammal-taxi manér hoppas att föraren tagit sig in i terminalen och står med skylt *hålla tummarna*
 

Agö

Medlem
Jag är frekvent användare och loyal förespråkare av Uber (vet inte varför vissa medier skriver Über...), men att låta sas boka en Uber åt mig är ju helt befängt, varför det? Det tar 10 sekunder att göra själv och då kan jag dessutom se alla detaljer kring föraren, vart denne är och hen ser vart jag befinner mig...så vad får jag ut av att låta SAS sköta det och sen på klassiskt gammal-taxi manér hoppas att föraren tagit sig in i terminalen och står med skylt *hålla tummarna*
Kan man hoppas på Eurobonuspoäng vid bokning via appen?
 

Voyageur

Medlem
Det här tycker jag är inte rätt utveckling men väl ett bevis på att marknaden i stort bryr sig enbart om priset. Jag tycker redan nu att reklam har blivit allt för påträngande och i mina öron ringer ryanair klockorna direkt. Jag har då inte hört något annat premium bolag uttala sig likvärdigt på senare tid om gratis flygande genom bombning av reklam. Hoppas detta enbart är en utopi
 

Nemo

Medlem
Jag flyger inte DY (bland annat) på grund av den reklamlapp som man har framför sig hela resan. Jag river bort densamma på SJ. Vill folk flyga Ryanair, så kommer de flyga Ryanair, även om SAS skulle kopiera konceptet.
Skomakare, bliv vid din läst.
 
Toppen