Senaste nytt

Sova ombord vid nattlig mellanlandning

Xilan

Medlem
Vilka erfarenheter har forumets medlemmar av att sova ombord vid en nattlig mellanlandning? Jag talar om en typisk nattlig 1-timmes mellanlandning där man inte behöver kliva av flygplanet.

Det kan eventuellt bli aktuellt mellan Addis Abeba och Frankfurt för mig med Lufthansa C-klass. Flighten har ett stopp i Jeddah klockan 00:20-01:30 svensk tid. Har någon här erfarenhet av denna eller liknande linjer? Brukar det gå bra att ha sätet utfällt i "sängläge" under tiden som man står på marken? Jag förutsätter att man måste fälla upp sättet i samband med start och landning.
Andra erfarenheter?
 

Jonas C

Medlem
När jag flög ADD-CAI-ARN för två år sedan behövde man inte kliva av flygplanet under stoppet i Kairo. Å andra sidan var det reclinerstolar på flygplanet, så det blev inte mycket sova på den flygningen.
 

PG

Medlem
Vilka erfarenheter har forumets medlemmar av att sova ombord vid en nattlig mellanlandning? Jag talar om en typisk nattlig 1-timmes mellanlandning där man inte behöver kliva av flygplanet.

Det kan eventuellt bli aktuellt mellan Addis Abeba och Frankfurt för mig med Lufthansa C-klass. Flighten har ett stopp i Jeddah klockan 00:20-01:30 svensk tid. Har någon här erfarenhet av denna eller liknande linjer? Brukar det gå bra att ha sätet utfällt i "sängläge" under tiden som man står på marken? Jag förutsätter att man måste fälla upp sättet i samband med start och landning.
Andra erfarenheter?

Min erfarenhet är att man väcks, stolen ska upp och bältet på.......
 

Senator

Moderator
När jag åkte rutten Addis till Frankfurt var pistopen i världsmetropolen Khartoum. Dessa en-stops flighter är inte alls roliga. Det var upp med stolen och sitta lugnt...
 
Toppen