Senaste nytt

Amex 2-4-1 omboka en av sträckorna, risker?

Hej!

Jag har en bokning med ett par mellanlandningar och jag vet jag kan omboka resan mot 150 kr i avgift via SAS Talinn, men jag undrar om de kan gå in och bara specifikt ändra två leg av 4 eller om hela resan måste ombokas?

Sträckorna det gäller är ARN-ZRH och ZRH-LIS där jag har bokat det i ekonomi idag men övrig bokning är i C till Sydamerika.

Verkar som att jag kan lägga in C på två av mina sträckor som är inom europa nämligen.

Vill självklart ha C mot 150 kr extra kostnad men riskera att tappa bokningen gör mig riktigt rädd.

Hoppas ni kan hjälpa mig så detta inte slutar med en tragedi, tack på förhand!

:)
 
Last edited:

FFS

Medlem
Jag blev rekommenderad att göra en ändring istället för avboka och boka igen av Tallin. Det kändes klart värt 150kr/pers att slippa oroa sig för att platserna försvinner.

Hur många timmar har du inte lagt ner på att hitta platser?! :p
 

palmen

Moderator
Det är bara be dom ändra bokningen, jag gjorde det senast för 9 timmar sedan då jag bytte ut hela hemresan mot 4 andra flighter.
 

fcx

Medlem
Om man har tillräckligt med poäng och platser man boka ny resa och sedan boka av den gamla (och då slippa ombokningsavgiften på 150 kr). Obs att man måste få andra bokningen biljetterad innan man bokar av den första.

Om det inte går att göra så så får man betala 150 kr.
 
Toppen