Senaste nytt

Vilken via flygplats föreslår ni?

Brandten

Medlem
Ska flyga en sväng till CPH snart och kan flyga dit eller hem via DUS, AMS, HAM, FRA, VNO, LHR och frågan är vilken ni rekommenderar? Tycker det är kul att se nya flygplatser och har redan varit på LHR, AMS, FRA så då återstår resten.
:)

Edit: Flyger SAS och ekonomiklass.
 

FFS

Medlem
LHR är trevligt tycker jag. Flyger du BA så är det en sjysst terminal.
Flyger du Star Alliance så är det en nybyggd terminal

Edit: men där hade du ju varit skrev du :)
 
Det kommer i høj grad an på hvem du vil flyve med og i hvilken kabineklasse. Selv synes jeg også det er sjovt med nye lufthavne og forskellige ruter så jeg havdet nok taget DUS, HAM eller VNO
 

taxvalp

Medlem
Om du inte har testat nya T2 på LHR så är det värt ett besök. Även utan loungeaccess är det en riktigt trevlig terminal med bra utbud.
 

fmansson

Medlem
Om statuslös hade jag lätt valt VNO.
Annars är ju Senatorloungen i Hamburg ganska trevlig, inte minst sommartid när man kan sitta skönt ute på altanbalkongen.
 
FRA är alltid imponerande och det är lite speciellt att stå precis framför en 747:as nos då planen dockar oerhört nära själva terminalbyggnaden. Men du har tydligen varit där?

Dusseldorf kanske?
 

Brandten

Medlem
Tittade i gamla loggar och hade visst varit på HAM också. Flög dit med en CRJ 900 från CPH. Så nu tror jag det blir en CRJ 200 till DUS. :)
 

Ritz

Medlem
Undvik transit på LHR T2 till varje pris!

Är just hemkommen från resa med SK/SQ via LHR. Transiten på Heathrows terminal 2 är en riktig nitlot för den som inte älskar oändliga rullband, gångar, rulltrappor, passkontroll och säkerhetskontroll. Från gate till gate tar det med rask gångtakt cirka 45 minuter (då utan köer i passkontroll och security).

Det är supertydligt att T2 inte är byggd som en hub utan som en destination.
 
Last edited:
Toppen