Senaste nytt

Hotell för småbarnsfamilj i Barcelona i Maj

Jag planerar att åka till Barcelona i Maj med familjen som inkluderar en dotter på sex månader. Har ni tips på bra hotell som ligger centralt, har pool, gärna fritt Internet, bra frukost och som passar en småbarnsfamilj?

Om ni har specialtips på hur/var jag bokar så är det också intressant.
 

TreD

Medlem
Jag planerar att åka till Barcelona i Maj med familjen som inkluderar en dotter på sex månader. Har ni tips på bra hotell som ligger centralt, har pool, gärna fritt Internet, bra frukost och som passar en småbarnsfamilj?

Om ni har specialtips på hur/var jag bokar så är det också intressant.

Det finns tusen alternativ i Barcelona men mitt lilla bidrag är Hotel Colon eller systerhotellet bakom, Regencia Colon, som är billigare. Rummen är väl inte så stora, men helt ok. Man reser ju inte till Barcelona för att stanna på rummet. Colon kan erbjuda kopplade rum om man har med sig kids.
Dessa ligger väldigt bra till (vid Katedral-platsen). Det finns många restauranger, gågator, en väldigt trevlig och genuin matsaluhall m.m.. Turbussarna (bägge linjerna) stannar alldeles intill. Hotell i Barcelona är inte billigt, men vin och mat är desto mer prisvärt!
Utmaningen med Barcelona är att inte bli robbad! En bra början är att tänka igenom vad man har med sig och var man har det. Att inte ta tunnelbanan hjälper också.
 
På rak arm kan jag tänka mig något av följande passar:

- Grand Hotel Central
- Hotel Claris
- Hotel 1898

De flesta hotell i centrum har takterass och poolen där, vilket betyder att den oftast inte är enorm. Vill man ha ordentlig pool och hög standard får man bege sig närmare stranden till tex. Hotel W eller Hotel Arts, båda dock några av de två absolut dyraste.

När det gäller frukost och Wifi så är det oftast antingen det ena eller andra, svårt att hitta något som ger både och. Jag skulle satsat på gratis Wifi och sedan ätit frukost på något av de 1000-tals caféer som finns här.
 

Malu

Medlem
Liten följdfråga från annan intresserad resenär: Finns det någon resort-liknande anläggning i närområdet utanför Barcelona som kan passa den barnfamilj som inte är så stadsintresserad? Jag vet att det kan låta märkligt att åka till BCN med det önskemålet, men tanken är att kombinera ett par olika intressen... ;)
 
Liten följdfråga från annan intresserad resenär: Finns det någon resort-liknande anläggning i närområdet utanför Barcelona som kan passa den barnfamilj som inte är så stadsintresserad? Jag vet att det kan låta märkligt att åka till BCN med det önskemålet, men tanken är att kombinera ett par olika intressen... ;)

Känner inte till någon resort i Barcelona, men åker man lite utanför (30-60 minuter norr- eller söderut) så kan man hitta något som liknar resort (beror på vad du har för krav?) i t.ex. Sitges eller Lloret de Mar. Ska i alla fall finnas all-inclusive Hotel på sistnämnda ställe. Bra stränder också anser jag.
 
Toppen