Christian Sternudd
Medlem
Jag satt här om kvällen och bokade upp mina resor för Januari.
Jag reser som jag nämnt förut 3-4 dagar ToR VBY-ARN med SAS och har avnjutit en obruten svit av ATR72-600 hela hösten. Förvisso managerad av JETtime med allt vad det inneburit...
Nu la jag märke till något mystiskt, på minst 2 av mina sedvanliga morgonavgångar i vecksn from Jan så är det istället Braathens som operar. Då med en SAAB-2000.
Det jag tycker är underligt är att vi läst att sas avbrutit sammarbetet med Braathens då de gått ut med att de går samman med Malmö aviation och Sverigeflyg. Vi har ju här på Ön såväl sverigeflyg som Nextjet och Sas. Alla flyger till Stockholm endast.
Så hur i hela friden har två konkurenter, som dessutom varit rätt hetska i sin marknasföring mot varandra lokalt, beslutat att helt plötsligt köra codeshare/wetlease? Någon som har en gissning eller information?
Enda nackdelen som jag ser är att Saab-2000 är om något en ännu jobbigare maskin att pendla med än den relativt svajjiga ATRen...
Jag reser som jag nämnt förut 3-4 dagar ToR VBY-ARN med SAS och har avnjutit en obruten svit av ATR72-600 hela hösten. Förvisso managerad av JETtime med allt vad det inneburit...
Nu la jag märke till något mystiskt, på minst 2 av mina sedvanliga morgonavgångar i vecksn from Jan så är det istället Braathens som operar. Då med en SAAB-2000.
Det jag tycker är underligt är att vi läst att sas avbrutit sammarbetet med Braathens då de gått ut med att de går samman med Malmö aviation och Sverigeflyg. Vi har ju här på Ön såväl sverigeflyg som Nextjet och Sas. Alla flyger till Stockholm endast.
Så hur i hela friden har två konkurenter, som dessutom varit rätt hetska i sin marknasföring mot varandra lokalt, beslutat att helt plötsligt köra codeshare/wetlease? Någon som har en gissning eller information?
Enda nackdelen som jag ser är att Saab-2000 är om något en ännu jobbigare maskin att pendla med än den relativt svajjiga ATRen...