anna martinengo
Ny medlem
Jag är helt paff över det otroligt dåliga och oprofessionella bemötande jag fått av SAS customer care. Och inte har det hjälpt att kontakta Eurobonus heller. Har precis fått ett Gold card. Men till vilken nytta? Har man nyligen valt att utlokalisera till 0680-riktområdet, så bör man bli medveten om att det inte fungerar för kunden...
Helt kort har följande hänt för min del: Skickade in två klagomål efter två olika resor i juli samt september (inga stora saker, bla kom våra väskor sist trots att vi bokat dyrare SAS-plus. Efter nästan FEM(!) månader hade vi inte fått svar och det är ju som bekant helt omöjligt att ringa eller ens eposta customer care. Så jag ringde via Eurobonus och förklarade läget.Vid första samtalet sade person 1 att vårt ärende inte hanterats rätt och att han skulle se till att någon hörde av sig.INGET hände! Tre gånger till skedde samma sak när jag ringde. Personerna som svarade sade att "oj vad dåligt, ska se till att ni blir kontaktade". Men sedan hände-INGET.
Gång fyra var jag mer påstridigt och typ fem minuter efter att jag lagt på fick vi en epost från customer care där de skrev typ två meningar att "synd att väskorna kom sent och hoppas ni flyger med oss igen". Det var uppenbart att de inte hittat ärendena utan bara hasplade ur sig något-efter fem månaders väntan känns det mest som ett hån. Efter detta har jag ringt tre ytterligare gånger och fått till svar att customer care absolut ska ringa samma dag eller nästa.Men INGET händer. Vid senaste samtalet frågade jag varför det var omöjligt att själv ringa och fick då till svar att de haft telefonnr ett kort tag men kunderna hade varit så otrevliga att det "hade tärt på de som svarde, så nu gick det inte att ringa. På allvar! Så dumt svar att jag inte ens kommenterade det. Väljer SAS att utlokalisera till billigt alternativ bör man väl åtminstone se till att inte vilka som helst sitter och svarar. Efter ett åttonde samtal (!) och ett löfte om att de ska ringa upp har jag gett upp och bråkar med min man om att vi inte ska flyga med SAS (har precis bokat en biljett till USA med 24 H öppet köp). För nästa gång kanske vi får ett allvarligt problem-och då vill jag flyga med ett bolag som har en customer care värd namnet.
Hoppas att vår upplevelse är ett olyckligt undandtag.Annars kan man ju lika gärna köra lågprisbolag.Och skippa buisness/uppgraderade biljetter. Vad har ni för erfarenhet av customer care!
Helt kort har följande hänt för min del: Skickade in två klagomål efter två olika resor i juli samt september (inga stora saker, bla kom våra väskor sist trots att vi bokat dyrare SAS-plus. Efter nästan FEM(!) månader hade vi inte fått svar och det är ju som bekant helt omöjligt att ringa eller ens eposta customer care. Så jag ringde via Eurobonus och förklarade läget.Vid första samtalet sade person 1 att vårt ärende inte hanterats rätt och att han skulle se till att någon hörde av sig.INGET hände! Tre gånger till skedde samma sak när jag ringde. Personerna som svarade sade att "oj vad dåligt, ska se till att ni blir kontaktade". Men sedan hände-INGET.
Gång fyra var jag mer påstridigt och typ fem minuter efter att jag lagt på fick vi en epost från customer care där de skrev typ två meningar att "synd att väskorna kom sent och hoppas ni flyger med oss igen". Det var uppenbart att de inte hittat ärendena utan bara hasplade ur sig något-efter fem månaders väntan känns det mest som ett hån. Efter detta har jag ringt tre ytterligare gånger och fått till svar att customer care absolut ska ringa samma dag eller nästa.Men INGET händer. Vid senaste samtalet frågade jag varför det var omöjligt att själv ringa och fick då till svar att de haft telefonnr ett kort tag men kunderna hade varit så otrevliga att det "hade tärt på de som svarde, så nu gick det inte att ringa. På allvar! Så dumt svar att jag inte ens kommenterade det. Väljer SAS att utlokalisera till billigt alternativ bör man väl åtminstone se till att inte vilka som helst sitter och svarar. Efter ett åttonde samtal (!) och ett löfte om att de ska ringa upp har jag gett upp och bråkar med min man om att vi inte ska flyga med SAS (har precis bokat en biljett till USA med 24 H öppet köp). För nästa gång kanske vi får ett allvarligt problem-och då vill jag flyga med ett bolag som har en customer care värd namnet.
Hoppas att vår upplevelse är ett olyckligt undandtag.Annars kan man ju lika gärna köra lågprisbolag.Och skippa buisness/uppgraderade biljetter. Vad har ni för erfarenhet av customer care!