Senaste nytt

Premium Seating på United Airlines

cbroxe

Medlem
Hej!

Har bokat en Economy biljett från ORD-LAS i mitten av Mars.
När jag går in på Uniteds hemsida, och kollar min bokning finns ett antal tillval som man kan välja.
Exempelvis finns "Economy Plus" som kostar 59 dollar per väg.
Det finns också någonting som heter "Premium Seating" som kostar 199 dollar.

Så här beskrivs denna produkt:
**********************
Relax in the comfort of a premium cabin seat.

Treat yourself to an upgrade and enjoy the benefits that Premium Seating has to offer:

All the comforts and luxury of United Business or United First class

Fee checked baggage allowance (up to 60.00 USD in in Value*)

Priority Boarding and security line access and more*

***********************

Man blir alltså seatad i F. Min fråga till er experter är om ni vet om biljettens bokningsklass ändras till F eller liknande, eller om biljettens ordinarie bokninsklass står kvar (exempelvis L).

Tack på förhand!

MVH
 

joemume

Medlem
Det innebär precis som du säger att man seatas i F (A-klass på biljetten), men det finstilta säger att mileage accrual är noll. Jag har en sån flight snart, så då kan jag åtekoppla om det stämmer...
Notera också att man avbokas ur Amadeus, så flighten kommer att stå som Cancelled i CheckMyTrip, men vara Confirmed i Uniteds bokningssystem.
 

Patrik

Medlem
Det innebär precis som du säger att man seatas i F (A-klass på biljetten), men det finstilta säger att mileage accrual är noll. Jag har en sån flight snart, så då kan jag åtekoppla om det stämmer...
Notera också att man avbokas ur Amadeus, så flighten kommer att stå som Cancelled i CheckMyTrip, men vara Confirmed i Uniteds bokningssystem.

På samma sträcka så betalade jag 49 USD för att sitta i premium economy och jag fick som sagt inga poäng för den delen av resan.
 

Jacob

Medlem
En gång i tiden fick man sitta gratis i Economy Plus om man var Star Alliance Guld. Nu är det tydligen 60 dollar som gäller. Tiderna förändras...
 

cbroxe

Medlem
Hej igen!

Några frågor till...

Ni nämnde att man blir bokad i A om man väljer uppgraderingsalternativet "premium Seating". Enligt SAS Eurobonus så räknas A-klass som 200% intjäning. Men ni nämner 0 poäng. Jag kan heller inte se på Uniteds hemsida var det finstilta står att "mileage accrual är noll."

Tack ännu en gång!
 

Senator

Moderator
En gång i tiden fick man sitta gratis i Economy Plus om man var Star Alliance Guld. Nu är det tydligen 60 dollar som gäller. Tiderna förändras...

Jag har normalt fått detta, dock vid incheckning. Det vill säga att man som oftast kan ändra till Economy Plus när man checkar in. Skillnaden är att man inte får boka det (gratis) vid bokning. Man kan ringa United eller Continental och fråga. Jag fick boka restriktiva platser på Continental mellan DCA och EWR på min resa i mars. Dock enbart efter ett samtal till Continental även om jag var bokat i Y-fare på 1-klass ERJ-135.
 

joemume

Medlem
Så här säger Terms and Conditions: "This offer is only available via united.com and will not be offered or replicated by other booking sources. You will not accrue Premium Class bonus miles. This offer is only available for the listed flight segments.
 

Svenska73

Medlem
Hej, Kan inte svara på intjäning men flög ord-mco i Economy Plus (Premium) i januari 2011 och jag tyckte klart att det var värt de pengarna. Sedan är det även lättare att uppgradera till First vilket jag gjorde mco-ord vilket jag inte tyckte var värt pengarna eftersom UALs First inrikes känns lastgammal (inga IVODs och obekväma säten).
 

skydiver

Medlem
En gång i tiden fick man sitta gratis i Economy Plus om man var Star Alliance Guld. Nu är det tydligen 60 dollar som gäller. Tiderna förändras...

Priset verkar variera med sträckan.
Flög EWR-ARN i natt, och betalade 99 USD för "uppgradering". Lite osäkert om det var värt det dock. (Beror kanske på hur lång man är iofs.)
Det var en "Continental"-flygning, och servicen var riktigt kass måste jag säga.
Enda ursäkt var väl att det var en bjudresa som jag varken bokat eller betalat för mig och min flickvän. Uppgraderingen stod vi dock för själva. Men kommer att undvika något dylikt framöver....
 
Toppen