Senaste nytt

När åker ni till flygplatsen?

drW

Medlem
Inför en resa till London i januari har en fråga blivit aktuell i och med att jag tänkt förboka resa till Heathrow. Hur långt i förväg skulle ni välja att avresa från Westminster? 1,5, 2, 2,5, 3h före avgångstid? Tycker alltid det är så svårt med förbokningar.
 

drW

Medlem
Vilken lounge har du tillgång till :)
Det är ju en väsentlig faktor visserligen!
Åker SAS plus och har PP så det är väl Lufthansas, Uniteds och Plaza Premium. Det är väl inget exalterande men man kan ju loungehoppa. :)
Sidofågan blir då givetvis vilken som är att föredra, men det är väl en fråga för en annan del av forumet.
 

flybob

Medlem
1. Ska du checka in bagage?
2. Har du status och således fast track?
3. Avser du äta på flygplatsen?
4. Är målet att gå direkt till gate (och boarding )?
5. Vill du besöka någon/några lounger?
6. Hur viktigt är det att komma med flighten (dvs. hur viktigt är marginal)?

Frågan är något vag.
 
Jag åker alltid expressen och brukar ha 1,5h på flygplatsen, brukar funka i mitt tycke.
jo, men om man åker från Westminster så måste man ju krångla sig upp till Paddington för å åka expressen. Jag hade personligen antingen tagit Piccadilly Line ut, eller en Uber. Minst 2h15 innan avgång, lite beroende på trafik å var i Westminster det gäller.
 
  • Gilla
Reactions: drW

drW

Medlem
Tack för hjälpen! Jag vet att frågan är lite grov men era svar hjälper att stämma av om man tänker rätt med tiden.
Det blir bil ut till LHR. Förbokar till ca 2,5-3 h innan avgång.
 

nota bene

Medlem
Jag brukar ta HEX ca 90 min före avgång. Sedan är det bara att addera tiden att ta sig till Paddington.

Senast jag var sen (lördag mitt på dagen) bestämde jag mig att ta en taxi istället för att gå 15 min till Paddington. Slutade med att jag var på T5 37 min före avgång...
 
Toppen