Senaste nytt

En sista SAS "EU3" flight

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

Hoppas allt är bra!
Idag bar det av till Malaga och en sista EU3 flight innan det går i graven.
Flighten avgår kl 06:00 - sjukt tidigt måste jag erkänna.
Kl 03:00 ringde klockan och man steg upp lite halvrostig.
Kl 04:00 beger man sig mot Arlanda Express gåendes i lugnt tempo till att börja med, tills man kommer upp på klarabergsviadukten och märker att telefonen ligger hemma.
Återigen kommer en skåning i Trainspotting stilen springandes hem och hämtar den och springer tillbaka till Expressen och hinner med den planerade avgången 04:35 - sjukt tidigt, möte tidningsbäraren i dörren...
Ca kl 05:00 passerar man säkerhetskontrollen.
Side note, @agehall var du på Arlanda kl 05:00 idag i ljusa byxor? Tyckte jag såg dig men vet inte om det stämmer.

Detta är ju såpass tidigt att inte en lounge är öppen.

Flighten till Malaga började med en boarding och en kudde och filt, det sammanfattas ungefär där eftersom jag hade ett 3-säte själv och låg som en klubbad säl.

Efter ett levererat dokument så begav man sig till loungen i Malaga.
Det blev en snabb visit och måste säga att loungen var väldigt stor och ganska tråkigt innehåll, lite mackor och bakverk men inget som får mig att utropa "wow".

Väl ombord på planet och flygvärdinnan sagt, "Är du här igen!?" :)
Jag lovade att inte ligga klubbad som på väg till Malaga och snart kom lunchen in.
Denna ggn var det rostbiff och pasta, helt klart bättre än salladen som heter "Chicken glazed" ..ngt.

När jag sitter ombord så ser jag en passagerare som jag känner igen från andra flighter.
Jag växlar några ord och hinner inte fråga om det är en BC-medlem. Är du en BC-medlem, hojta till :)

Lite god dryck senare och man landar på ARN igen, 10 000 poäng rikare, snart ett minne blått.

En del intressanta konversationer på flighten som kom upp med Crew när jag stod och väntade på toaletten:

- Denna crew skulle vilja införa "skynket" igen då detta skulle minska sping mellan Go och Plus (är helt för denna förändring)
- Crew erkänner att det kommer stå SAS dyrt att skippa "EU3" poängen. Dom kände till och med till att folk turar till Spanien utan att besöka något.
- Denna punkt går ut till @Agö m.fl som pratat om mat och dryck ombord. Dom har ett nytt vin som kostar lite mer än övriga om du flyger i Go men gratis så klart i Plus men om jag ska vara helt ärlig vet jag inte vad jag tycker, detta kan bli en diskussionspunkt. I mitt tycke smakade det vin med billig parfym :)


Detta sammanfattar min sista EU3 flight innan det går i graven!

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Magnus
 

Attachments

  • Allt gott har ett slut.JPG
    Allt gott har ett slut.JPG
    {memory} MB · Visningar: 265
  • ARN AGP.JPG
    ARN AGP.JPG
    {memory} MB · Visningar: 280
  • En buffet.JPG
    En buffet.JPG
    {memory} MB · Visningar: 296
  • IKEAAAA.JPG
    IKEAAAA.JPG
    {memory} MB · Visningar: 272
  • IMG_1848.JPG
    IMG_1848.JPG
    {memory} MB · Visningar: 277
  • Inflygning AGP.JPG
    Inflygning AGP.JPG
    {memory} MB · Visningar: 266
  • Klubbad säl.JPG
    Klubbad säl.JPG
    {memory} MB · Visningar: 261
  • Mr White sneakers back.JPG
    Mr White sneakers back.JPG
    875,7 KB · Visningar: 278
  • Nya vinet.JPG
    Nya vinet.JPG
    {memory} MB · Visningar: 242
  • SAS early morning.JPG
    SAS early morning.JPG
    832 KB · Visningar: 270

palmen

Moderator
En del intressanta konversationer på flighten som kom upp med Crew när jag stod och väntade på toaletten:

- Denna crew skulle vilja införa "skynket" igen då detta skulle minska sping mellan Go och Plus (är helt för denna förändring)
- Crew erkänner att det kommer stå SAS dyrt att skippa "EU3" poängen. Dom kände till och med till att folk turar till Spanien utan att besöka något.

Undrar om det var samma flygvärdinna som jag hade senast, hon tyckte också förändringen i intjäning på EU3 var konstig och att de trolitgvis skulle förlora en del resenärer pga det. Men om de ändå kan fylla planen dit är det väl kanske rätt va vet jag, återstår att se.
 
Toppen