Senaste nytt

Jultomten, jag vill ha fred i Syrien snälla!

Dr. Miles

Expert
Från Damascus till Tokyo:
Screenshot20141210_3.png


Från Damascus till Sydney:
Screenshot20141210_4.png


Från Damascus till Buenos Aires:
Screenshot20141210_5.png


Från Damascus till Los Angeles:
Screenshot20141210_6.png


Alla priser är för Tur och retur exkl. skatter & bränsletillägg.

För dem som inte är insatta i ExpertFlyer, B betyder priser i Business class, F betyder priser i First class.
 

Jonas C

Medlem
Det blir nog tyvärr ett helvete med US Customs and Border Protection när man måste förklara sin syriska stämpel i passet.
 

Dr. Miles

Expert
Ok, nu blev jag intresserad. Hur pass illa är det i Damaskus? @Kricka - har du koll på läget där nere eller?
Just nu ser det ut som endast Syrian Air (RB) som flyger någonstans. Några månader sedan flög även Egyptair från Kairo men det verkar som de har slutat att flyga till Syrien just nu.
Därför mitt önskemål till Jultomten.

En annan viktig sak är att priserna från Syrien är baserad i Syrisk Pund (SYP), därför har de så låga priser just nu.
 

agehall

Medlem
Ajdå - det gör det ju svårare. Man får väl hålla lite koll på läget då och se ifall man ska boka något om det blir lugnare där nere.

Instämmer i din önskan - kom igen nu jultomten - visa vad du går för!
 

Senator

Moderator
Med tanke på den konflikt som råder i Syrien, med över en miljon människor på flykt och det stora antal människor som drabbas av denna hemska konflikt känns det rätt så fel att fokusera på billiga resor i Förstaklass. Kanske vi borde skänka en tanke och en insats till de drabbade i stället..

My two cents.....
 

sembl

Medlem
Med tanke på den konflikt som råder i Syrien, med över en miljon människor på flykt och det stora antal människor som drabbas av denna hemska konflikt känns det rätt så fel att fokusera på billiga resor i Förstaklass. Kanske vi borde skänka en tanke och en insats till de drabbade i stället..

My two cents.....

Precis min tanke, bättre att spendera pengarna till Röda Korset eller annan organisation i dessa juletider än att få till en MR från Damaskus. Jag har redan skänkt 2000 sek och min arbetsgivare satte in motsvarande så totalt 4k för situationen där.
 

Senator

Moderator
Precis min tanke, bättre att spendera pengarna till Röda Korset eller annan organisation i dessa juletider än att få till en MR från Damaskus. Jag har redan skänkt 2000 sek och min arbetsgivare satte in motsvarande så totalt 4k för situationen där.

Passande nog ringde UNICEF i kväll och undrade på om jag kan öka mitt månatliga bidrag. Jag dubblade mitt nuvarande bidrag. Cancerfonden råkade också ringa mig ikväll, och jag tackade ja att stödja deras forskning igen. Jag måste ha 30 obesvarade samtal från båda under några veckor..

Så om någon vill ha nåt, verkar detta vara kvällen då en medelålders, ensamstående man i Vasastan är lagom sentimental och givmild :) Vet inte om jag vågar svara telefonen mer ikväll...
 
Last edited:
Toppen