Senaste nytt

Byte på Arlanda Terminal 4 till Terminal 5 - 2 separata SAS biljetter

trekker

Medlem
Hej, jag har en resa t/r MAN - ARN bokad med familjen, nu har vi tankt boka en resa upp till Lulea under denna tiden. Flyget till ARN som jag tittar pa landar isafall kl 14:30 pa T4 och resan vidare fran T5 ar kl 16:25. Kommer det att ga att checka in baggaget hela vagen trots 2 skilda biljetter? Om connection missas, blir det helt pa min bekostnad da det ar 2 olika biljetter? Om jag behover plocka ut baggaget pa T4 och sedan checka in det igen blir jag nog tvungen att ta en tidigare flight da vi har mycket packning att slapa mellan terminalerna.
 

Nemo

Medlem
Split ticket sker på egen risk. SAS kan, om de är snälla, checka in bagaget hela vägen, vilket de troligen gör. Men det kan du inte kräva. Och missar du anslutningen kan SAS hävda att du får stå för nya biljetter, men de kommer troligen ändå att sätta upp dig på stand-by på nästkommande flight. Sammanfattningsvis, separata biljetter sker på egen risk men oftast ordnar det sig.
 
OM inte LLA flighten blir försenad avsevärt så kan jag medela att en transit om 35 minuter T4->T5 räcker mer än gott...speciellt om du har Fast track. 2 timmar är således en väldigt bra transit tid. Bästa är att i LLA vid incheckning förklara din situation för handlern så kommer de säkerligen checka vidare ert bagage hela vägen...fast nu när jag tänker efter...är det inte UK som har så strikta bagageregler nu för tiden? Att de inte går att direktchecka inrikes->UK?...
 

trekker

Medlem
OM inte LLA flighten blir försenad avsevärt så kan jag medela att en transit om 35 minuter T4->T5 räcker mer än gott...speciellt om du har Fast track. 2 timmar är således en väldigt bra transit tid. Bästa är att i LLA vid incheckning förklara din situation för handlern så kommer de säkerligen checka vidare ert bagage hela vägen...fast nu när jag tänker efter...är det inte UK som har så strikta bagageregler nu för tiden? Att de inte går att direktchecka inrikes->UK?...
Det ar just sjalva baggaget jag ar mest nervos for om det inte kan cheskas in hela vagen, blir LLA flighten sen finns val risk for att incheckningen av baggage pa T5 ar stangd aven om vi skulle hinna till gaten.
 
Med reservation for uforudsete hændelser vil jeg sige. No problem. Jeg er overbevist om at SAS gerne vil interline bagage med SAS. Ellers er de ikke for smarte..
 
Split ticket sker på egen risk. SAS kan, om de är snälla, checka in bagaget hela vägen, vilket de troligen gör. Men det kan du inte kräva. Och missar du anslutningen kan SAS hävda att du får stå för nya biljetter, men de kommer troligen ändå att sätta upp dig på stand-by på nästkommande flight. Sammanfattningsvis, separata biljetter sker på egen risk men oftast ordnar det sig.
SAS er faktisk begyndt at tilbyde through-check-in ved flere PNR. Det bør også omfatte bagage.

Check hele SAS-rejsen ind online
Nu er det muligt at checke ind på flere flyvninger med SAS/Widerøe samtidig – til trods for, at de har forskellige bookingnumre. Du checker ganske enkelt hele din rejse ind i en og samme indcheckning på SAS’ website/mobilsite ved at klikke på ”Tilføj flyvning” og tilføje endnu et bookingnummer.

Denne nye funktionalitet er mulig for rejser med SAS/Widerøe og følgende bookinger: Travel Pass i kombination med E-ticket, E-ticket i kombination med Travel Pass, to forskellige bookinger med Travel Pass og to forskellige bookinger med E-ticket.

Nyheder - SAS
 

AABack2ARN

Medlem
Det är ju otroligt intuitivt att SAS väljer att publicera dena information under Företagsfliken. Och inget under de andra flikarna??? Jag har själv sett rutan vid incheckningen men inte riktigt tänkt på den mer än att den är där...

För övrigt kan man ju bara anta att detta även gäller baggage även om det inte står så uttryckligt.
 
Toppen