Senaste nytt

Plaza Premium har öppnat ankomstlounge på London Heathrow terminal 2

Jacob

Medlem
I dagarna öppnade Plaza Premium sin andra lounge på London Heathrow, en ankomstlounge i terminal 2 tillgänglig för passagerare som ankommer med exempelvis SAS och Star Alliance. Sedan tidigare driver även Star Alliance en ankomstlounge i terminal 2 men än så länge är det bara tre flygbolag som kontrakterat denna - United, Air Canada och South African…
 

Senator

Moderator
Tanken bak en ankomstlounge är nog för långsträckor. Jag har läst någonstans att London - Heathrow har runt +75% av alla ankomstlounger i världen. Jag känner bara till Cathay (HKG), United (SFO), Lufthansa (FRA) och Swiss (ZRH) utöver det som finns i London, men det finns nog flera.

Jag har testat United och Air Canada på LHR när dessa hade egna faciliteter på T1, BAs på T5 samt Lufthansa (FRA) och Swiss (ZRH). I januari kommer jag testa BAs LCY koncept för BA2 från JFK.

Gamla Continental hade ett frikostligt upplägg med ankomsttjänster. Oftast på flygplatshoteller. Det kör United vidare med för BusinessFirst och GlobalFirst resenärer idag. Jag har själv använt f.d. Continentals upplägg med Yotel på LHR T4.

Personligen har jag ofta optimerat resor med möten på vägen hem, som regel i London eller Zurich. Möjligheten att ta en dusch för att tvätta av sig "Airplane Funk" är rätt skönt, samt få en skjorta struken för en arbetsdag.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Testar denna lounge just nu som ser ut precis som den första bilden, i alla fall huvuddelen med baren och sittgrupperna.

Riktigt trevlig lounge faktiskt. Beställde en non-vegetarian snacks platter som gjordes i ordning av en kock medan jag väntade med bland annat vårrullar, kycklingklubbor, en minipizza och sallad. Ett glas sauvignon blanc till det. Allt inkluderat i inträdet med Priority Pass.

Helt okej sätt att slå ihjäl en timme. Kan absolut titta in här fler gånger.

Riktigt test kommer förstås separat.
 
Testar denna lounge just nu som ser ut precis som den första bilden, i alla fall huvuddelen med baren och sittgrupperna.

Riktigt trevlig lounge faktiskt. Beställde en non-vegetarian snacks platter som gjordes i ordning av en kock medan jag väntade med bland annat vårrullar, kycklingklubbor, en minipizza och sallad. Ett glas sauvignon blanc till det. Allt inkluderat i inträdet med Priority Pass.

Helt okej sätt att slå ihjäl en timme. Kan absolut titta in här fler gånger.

Riktigt test kommer förstås separat.
Praktisk med Arrivals Lounge når @Martin Björnström er forsinket :)
 
Toppen