Senaste nytt

Air France La Première promos

Jacob

Medlem
Finns lite nya kampanjer i La Première nu under december, bland annat från Tyskland och Holland.

http://www.airfrance.nl/NL/en/local/resainfovol/meilleuresoffres/promo_firstclass.htm
http://www.airfrance.de/DE/en/local/resainfovol/meilleuresoffres/promo_firstclass_weltweit.htm

Och det jag verkligen gillar med La Première är alla specialarrangemang de fixat runt om i världen. I Singapore fick jag använda Jet Quay CIP Terminal när jag åkte i november, i Amsterdam har man tydligen access till VIP-centret med limo till planet.

VIP service at Amsterdam Schiphol Airport

Flying Blue members travelling on La Première on Air France long haul flights can now enjoy the exclusive VIP service at Schiphol Airport when departing from Amsterdam Schiphol Airport. Your check-in and baggage drop-off are processed efficiently outside the normal processes, and the VIP lounges provide you with all the facilities you need to continue your work or relax before your trip. Just prior to departure you will be brought to your flight in a luxury limousine.
 

henrik l

Medlem
Hur svårt är det att komma åt en bonusresa i La Première, alternativt uppgradera om man inte har elitstatus i Flying Blue?
 

Jacob

Medlem
Hur svårt är det att komma åt en bonusresa i La Première, alternativt uppgradera om man inte har elitstatus i Flying Blue?
Bonusresor går nog att hitta, det är mest att det är väldigt dyrt. Uppgraderingar går också att göra men även dessa är ganska dyra och vill minnas att det inte går att uppgradera de billigaste businessbiljetterna, typ Z-klass.

Tidigare tror jag att man inte kunde boka bonusresor i La Première som basmedlem (Ivory) i Flying Blue, men undrar om de inte ändrat på det nu.
 

Homer

Medlem
Hur svårt är det att komma åt en bonusresa i La Première, alternativt uppgradera om man inte har elitstatus i Flying Blue?

Massor av destinationer var med bland Promo Awards förra året, under sommaren?, inga större problem med tillgängligheten.
Även med 50% rabatt var det dyrt, FB miles är inte så lätt att få ihop annat än att flyga
i dyra klasser och ha status som ger bonus.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Jag skulle säga att en kampanj som denna är det mest prisvärda sättet att testa La Première. Även med Promo Awards är det dyrt och uppgradering går inte att göra på de billigaste businessbiljetterna.

Dessutom är intjäningen bra om man flyger betald La Première - 300% poäng i första klass och 250% poäng på anslutningsflygen i business inom Europa. En biljett fram och tillbaka till Tokyo eller Singapore och man har Flying Blue Gold när man kommer hem.
 
Toppen