Senaste nytt

South African Airways Business Class - Widebody i Sydafrika Johannesburg-Kapstaden

Jacob

Medlem
En högst omärkvärdig upplevelse som inte kommer gå till historien. Visserligen trevligt att flyga widebody även på en kortare sträcka med god komfort och utmärkt benutrymme, men maten var väl enkel för business class och personalen kändes ganska ointresserade.
 

Fredrik

Medlem
Jacobs recension stämmer bra med hur jag själv upplevde att flyga sträckan. Jag tyckte nog att det var väl värt priset för att få testa men nästa gång hamnar jag nog i ekonomiklass alternativt ombord hos British Airways.
 
Flög samma men i economy på skärtorsdagskvällen och minns att jag fick skumpa serverad och varm mat, så väldigt låg service i BC alltså! Coolt med A340-600 inrikes dessutom.
 
SAA har varit mer eller mindre konkursmässigt i många år, med den ena korrupta eller inkompetenta CEOn efter den andra. Sydafrikas skattebetalare står för notan medan regeringen håller bolaget under armarna av prestigeskäl. Bolaget borde läggas ner, säljas eller ombildas till regionalbolag met fokus på Afrika.

Johan
 

rivalsons

Medlem
Lyckades få till en BA voucher i First med 380 till JNB för att sen flyga vidare med SA till Durban. Ser att man måste hämta ut incheckat bagage när man kommer från ett utrikesflyg och ska resa vidare inrikes.

Finns dom här transferdiskarna direkt efter tullfiltret med möjlighet att checka in bagage för inrikesflygningar även när man ankommer med BA?

Ska boka SA biljetterna JNB-DUR separat på nätet - någon som vet hur lång transfer man bör ta till?

Likabra jag frågar om hotell i JNB på hemresan, någon som har något att rekommendera vid Mandela Square?

Transport från flygplatsen i JNB till hotell - är det snabbtåg som gäller eller finns det andra alternativ någon tycker är bra?
 
Toppen