Senaste nytt

Hur mycket skulle du betala för 220.000 ANA miles?

Dr. Miles

Expert
När jag var i Japan sist pratade jag med en återförsäljare som är ANA Mileage Club Diamond tack vare/pga hans resmönster.
Han klagade på att han inte hinner att använda hans miles pga för lite semesterdagar man har i Japan.

Han hade lite över 250.000 ANA miles på hans konto och han växlade in 30.000 ANA miles till edy, en kontantkort som man kan använda på olika affärer för betalning.

Jag påpekade att det var nog slöseri med poängen men han har i stort sett aldrig någon ledig tid han kan resa och han vill hellre vara hemma med familjen när han väl har ledig.

Han har ca 220.000 ANA miles och det motsvarar en bonusresa med flygavstånd upp till 25.000 miles sammanlagt i First class.
ANA tillåter en stopover i varje stad (dock ej i Japan om man börjar resan från Japan och max 2 stopover i Europa).
T ex så här:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

eller 2 x London-Abu Dhabi T/R i Etihad Airways First class

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Partner Flight Awards | ANA Mileage Club | ANA

Så kära vänner, hur mycket skulle ni betala för 220.000 ANA miles?

OBS. Jag håller inte på med köp/sälj av miles. Den här diskussionen är en ren hypotetisk fråga.
 

FF#1

Medlem
Intressant frågeställning, vad är en Miles värd...?
Brukar ligga mellan tummen och pekfingret.
För att sätta ena ytterläget, vad innebär 30.000 ANA miles till edy i pengar? Att konvertera till sånt brukar ofta vara det minst prisvärda.
Andra brukar man ju sätta vad en bokad resa kostar i pengar istället för miles.
Sen ligger ju nominellt pris där emellan.
 

Dr. Miles

Expert
Intressant frågeställning, vad är en Miles värd...?
Brukar ligga mellan tummen och pekfingret.
För att sätta ena ytterläget, vad innebär 30.000 ANA miles till edy i pengar? Att konvertera till sånt brukar ofta vara det minst prisvärda.
Andra brukar man ju sätta vad en bokad resa kostar i pengar istället för miles.
Sen ligger ju nominellt pris där emellan.

Fram till 2014-DEC-31 kan man konvertera 10.000 ANA miles till 10.000 JPY (ca 630 SEK) på edy, vilket innebär att det blir ca 13.860 SEK för 220.000 ANA miles om han konverterar alla sina miles till edy.

Det går också konvertera 1.000 ANA miles till 1.000 ANA Coins, vilket är betalningsmedel för ANA biljetter. Så 220.000 ANA miles motsvarar 220.000 JPY även med denna konverteringsmetod.
 
Last edited:

Swisser

Medlem
15000 kr skulle man nog kunna tänka sig att betala. Problemet är väl bara att det tillkommer häftiga bränsletillägg.
 
Toppen