Senaste nytt

BusinessClass i ny skepnad

Jason BusinessClass

Team BusinessClass
Inför publiken på BusinessClass vinterfest släppte vi nyheten som vi länge velat avslöja: BusinessClass får en ny logo. Detta är resultatet av ett arbete där fyra internationella designbyråer deltog. Det är norska Anti som har skapat själva logotypen: en distinkt figur som ska symbolisera flera kända element för oss frekventa resenärer. En jordglob, en horisont,…
 
Jordglob/horisont/vingen ser bra ut, men kan inte komma ifrån att själva BusinessClass skrivet med det typsnittet ser riktigt billigt ut i mina ögon. Tycker det ser ut som att någon har slängt ihop en logga i Word genom att ta ett godtyckligt serif-typsnitt. tyvärr :(
 

Palazzi

Medlem
Tycker 99% ser bra ut, men jag hade kanske inte valt givet typsnitt på en businessclass.se..

Tycker mig ana att typsnittet är lite av en replika på den hos Four Season Hotel. Även färgsnittet är detsamma, i en av deras varianter. Ni har centrerat globen på samma plats som deras träd också..

Ingen kan väl påstå att Four Season inte är premium, men det är en logotyp med ganska många år på nacken. Kan kanske också tycka att BC.se förtjänar mer originalitet än att kopiera konceptet.

FS.jpg
 
Last edited:
Tycker 99% ser bra ut, men jag hade kanske inte valt givet typsnitt på en businessclass.se..

Tycker mig ana att typsnittet är lite av en replika på den hos Four Season Hotel. Även färgsnittet är detsamma, i en av deras varianter. Ni har centrerat globen på samma plats som deras träd också..

Ingen kan väl påstå att Four Season inte är premium, men det är en logotyp med ganska många år på nacken. Kan kanske också tycka att BC.se förtjänar mer originalitet än att kopiera konceptet.

Visa bifogad bild 29885
Fast Four Seasons har rakare serifer med vinkelrät övergång på N t.ex. Inte alls den rundade (i mina ögon billiga) övergången som det är på BusinessClass-loggan. :(
 

Bridgeman

Medlem
Håller med i det stora hela. Samt tycker som Hughes skulle vara en annan nyans på texten i diskussionerna så blir det mkt lättare att läsa.
 

Palazzi

Medlem
Fast Four Seasons har rakare serifer med vinkelrät övergång på N t.ex. Inte alls den rundade (i mina ögon billiga) övergången som det är på BusinessClass-loggan. :(

Just ja, det såg inte jag. Det syndes inte på mobil (utan glasögon)..

Det är iaf en tydlig inspirationskälla, antar jag.

Jag håller med om att logotypen inte är optimal, men för mig personligen är det väl inte av betydande vikt. Gillar bytet tíll gråskala iaf......hade lite svårt för det orangea temat.
 
Toppen