Senaste nytt

Någon som hyrt lägenhet i Dubai?

Bridgeman

Medlem
Hejsan!

Funderar på att resa till Dubai med frugan i två veckor, endera i mitten av sep eller början av okt kanske ni har annat förslag på månad.

Jag/vi skulle vilja få lite tips på boende dock inte något hotell utan helst lägenhet nära strand. Gärna två-rumslägenhet jag är öppen för olika prisbilder. Men även andra förslag tas gärna emot.

Tacksam för hjälp.
 

Bridgeman

Medlem
Tack för ditt svar Magnus

Vi är öppen för prisnivå. ( vet ej vad det är för priser men är som sagt öppen för förslag)
Gärna privat beach ( Vad är skillnaden mer än att den är privat mot allmän)
Gärna höghus högt upp samt utsikt havet..
 

Magnus_K

Medlem
Då är man tillbaka.
När det kommer till att hyra lägenheter i Dubai så finns det två typer.
Du kan antingen hyra lägenhet av ett hotell eller privatperson.
Min rekommendation brukar vara göra det av ett hotell då ingår andra saker så som servering på stranden, du kan frukost och andra bekvämligheter.
Dock som man ganska snabbt kan förstå så blir ju det kanske lite dyrare men tro mig det kan sparas in snabbt också.
Om ni skulle välja att hyra lägenhet privat så ska man tänka på att det kostar ca 250-350AED/pp/dag (700 SEK) om ni vill få tillgång till private beach eller beach club.
Med tanke på vilken tid ni planerar att resa så kan det vara väldigt varm. Ni ska räkna med att det kan vara från 35 och upp till 50+ grader under den här tiden.

När man tittar på område så finns det positiva och negativa sidor med alla områden.
Jag skulle väl dela in Dubai rent grovt i 3 områden:
- Nya
- Gamla
- Down town

Nya:
Med nya menar jag ett område som kallas Dubai Marina/Jumeriah/Palm Jumeriah. Det finns flertal lägenhetshotell i detta område.
Skulle jag rekommendera er så skulle det vara Dubai Marina. På Palmen måste man hela tiden tänka på transport så som taxi, tunnelbana osv.
Dessutom är det begränsat med affärer såsom mindre mataffärer och liknande syftar jag då på.
Självklart ska man besöka Palmen men kanske inte bo där såvida man inte bor på hotell.
I Dubai Marina så finns det många lägenhetshotell, både med och utan private beach.
Här finns i alla olika prisklasser. Skulle jag rekommendera så säger jag Grosvenor House (utan tvekan bäst), Hilton (OK), Oasis Beach Tower (helt okej men ingen private beach), The Address (ingen private beach men väldigt bra standard).
Här finns flertal resturanger i området och ni har affärer/shopping runt om hörnan med grymma mataffärer.
Grosvenor House och Hilton har private beach.

Gamla:
Tänk på att ni inte hyr lägenhet i gamla Dubai, även kallat Deira.
Här finns ingen strand och standarden är lägre än i nya Dubai.
Ni skulle inte alls få samma upplevelse om ni bor här.

Down Town:
Detta är området runt Dubai Int Financial Center (DIFC), Burj Khalifa osv.
Här har man nära till shopping och resturanger men du måste åka ca 15min taxi för att komma till bra stränder. Ni måste tänka på köer påväg hem från stranden runt 16-18:00.
Det finns bra lägenheter såsom The Address Down Town, Ritz Carlton (DIFC) osv.


Jag ska faktiskt själv dit i ungefär samma period som du söker :) så det var lite roligt!
Men om man kollar priser så ligger en två:a från ca 4000SEK/natt/4pers och lägenheten är då ca 130kvm och uppåt.
Man kan fixa och trixa mycket med priserna!

Jag svarar gärna på fler frågor så hojta gärna till hjälper jag dig vidare!

Magnus
 

Bridgeman

Medlem
Tack så mkt för informationen. När skulle det vara behagligast att resa vad gäller värme. Är van med värme men 50 grader...
 

Magnus_K

Medlem
Åker man i slutet på oktober början på november så är det bra på hösten.
På våren är det från mars till maj.
 
Toppen