Senaste nytt

EuroBonus Diamond - Helt meningslöst!

Vet inte hur andra här upplever det, men för mig efter 8 månader som EBD så känns det helt meningslöst att vara Diamond och kan inte se varför jag skulle flyga ihop dubbelt så mycket poäng hos SAS för att ha EBG status med svart kant istället för guld.

Har sett Pandion boarding kort där det står: "SK*G (och under notes: EBP)" det borde de väl kunna fixa för Diamond också.

Är väldigt besviken på EBD status, inget extra, inga upgrades, ingen recognition, samma plats på prio lista som alla andra EBG och ingen seat block mera, som annars fungerade perfekt för mig innan Diamond blev infört. Alltid blockerat säte bredvid när flyget inte var fullt. Inte hänt en gång sedan jag blivit Diamond. Och flera gånger på flyg var non-status pax haft ledigt säte bredvid.

Synd hade förhoppningar om att det skulle bli lite bättre med de nya Eurobonus etc...
Hoppas SAS steppar upp och fixar detta snart.
 

Krolls

Medlem
Vet inte hur andra här upplever det, men för mig efter 8 månader som EBD så känns det helt meningslöst att vara Diamond och kan inte se varför jag skulle flyga ihop dubbelt så mycket poäng hos SAS för att ha EBG status med svart kant istället för guld.

Fullständigt enig.... Jag har flugit ihop "dubbelt" Diamond i år... Förutom att ge bort ett guldkort ser jag ingen som helst mening med denna nya status, denna förmån kunde de gett på annat sätt än att införa ny meningslös statusnivå. Som sagt, inga upgrades , ingen recognition, absolut ingen skillnad från Gold.
 
EBD gäller som vi redan nämnt endast inom SAS interna värld just nu. Inte
Fullständigt enig.... Jag har flugit ihop "dubbelt" Diamond i år... Förutom att ge bort ett guldkort ser jag ingen som helst mening med denna nya status, denna förmån kunde de gett på annat sätt än att införa ny meningslös statusnivå. Som sagt, inga upgrades , ingen recognition, absolut ingen skillnad från Gold.

Det finns ideer för EBD, bara att man inte lyckats få till det ännu pga it strul, man borde senarelagt lanseringen av EBD som status minst 1 år helst 1.5 så här i efterhand
 

mha321

Medlem
Bättre rabatt på biljetter-för-poäng tycker jag är en ganska tydlig mening. Även om värdet på den blev försämrat i och med att guld fick samma men med lägre procentsats, så är det fortfarande ett bra värde.

Och man får fortfarande som Diamond förtur före Gold vid t.ex. poänguppgraderingar vid gate på longhaul (har bara använt det en gång sedan jag blev Diamond, men då var det tydligt att de med Diamond fick uppgraderingen igenom direkt, de med Gold fick vänta). Likaså på väntelista för att standby:a på ett tidigare flyg.

Senast i söndags på CPH-ARN blev jag flyggad från 4C till 2D i samband med equipment-change. Herren som hade 2D blev flyttad till 2E (mittensäte). Vet inte säkert men jag misstänker att Diamond kan varit inblandat där också.

Så visst finns det en del fördelar med det. Jag skulle inte kalla det meningslöst. Men det är definitivt inte den nya "supernivå" som man marknadsförde den som innan den kom, långt ifrån.
 

flum

Medlem
Kan inte annat än att hålla med om att de borde väntat med lanseringen, dock kände dom säkert att något var tvunget att göras. Jag kan acceptera att det inte riktigt blev som de tänkt sig men jag blir lite irriterad när det inte finns någon flexibilitet när nu läget blev som det blev. Jag skrev till Diamondsupporten och frågade rakt ut, att då mervärdet är högst begränsat med tanke på it-begränsningar om dom inte kunde vara lite smidiga och ge mig en uppgrade voucher istället för de få saker som då fanns i deras "goodie bag". Dom frågade management med svaret blev NEJ. Ytterst dåligt hanterat när jag gav dom en rimlig lösning att få en nöjd kund.
 
Bättre rabatt på biljetter-för-poäng tycker jag är en ganska tydlig mening. Även om värdet på den blev försämrat i och med att guld fick samma men med lägre procentsats, så är det fortfarande ett bra värde.

Och man får fortfarande som Diamond förtur före Gold vid t.ex. poänguppgraderingar vid gate på longhaul (har bara använt det en gång sedan jag blev Diamond, men då var det tydligt att de med Diamond fick uppgraderingen igenom direkt, de med Gold fick vänta). Likaså på väntelista för att standby:a på ett tidigare flyg.

Senast i söndags på CPH-ARN blev jag flyggad från 4C till 2D i samband med equipment-change. Herren som hade 2D blev flyttad till 2E (mittensäte). Vet inte säkert men jag misstänker att Diamond kan varit inblandat där också.

Så visst finns det en del fördelar med det. Jag skulle inte kalla det meningslöst. Men det är definitivt inte den nya "supernivå" som man marknadsförde den som innan den kom, långt ifrån.

Jo, bättre rabatt på bonus biljetter är väl en ok förmån (även om jag väldigt sällan köper bonus biljetter med SAS).

Men det som jag eftersträvar är mer förmåner i vardags-flygandet, där det verkligen behövs! ;)

Om man visar EBD-kortet vid gate upgrade eller vid standby lista etc, så är det klart att det ger företräde och högre prio, men det är ju just det som är så besvärligt att man ska visa kortet hela tiden.
Om det stod EBD i system hade de kunnat fixa sådan utan att man skal vifta med kortet.

Angående att du fick ett säte vid gången och han som suttit där innan fick mittensäte är nog för att du står som EBG i system och den andra inte hade någon status, eller lägre status.
Tror definitivt inte att det hade nått med Diamond att göra, i och med att det inte framgår någon annanstans än när du visar kortet.
 

Gweilo_2

Medlem
En annan åtgärd dom lätt skulle kunna göra för att lyfta nivån är att flytta över guldmedlemmar till businessloungerna och renodla en diamondlounge med bra mycket bättre utbud och service än det som finns i guldloungerna idag, tänker främst på Arn,cph och osl.

Den tanken slog mig också häromdagen i CPH....:) (Den loungen börjar f.ö. bli lite sunkig, kanske för att jag var på LHs i nya Terminal 2 på LHR dagen innan...)
 

Jonas C

Medlem
Kan bara hålla med ovanstående talare. Enda orsaken att jag är EBD är att man är en skadad status-junkie. Har inte använt en enda förmån. Om det nu finns nån förmån att tala om.
Som jag nämnde i en tidigare tråd ser jag Diamond mest som en p****sförlängare, ett uttalande som fick många huvuden att explodera :)
 
Toppen