Senaste nytt

Vilken lounge ska jag välja vid resa från Dubai med Swiss?

fmansson

Medlem
Reser om några dagar hem från DXB med familjen (fru två barn) och lyfter 0215 med LX. Vilken lounge är att föredra? Eller ska man dega på hotellet (Atlantis) till strax före midnatt och sen bara kliva ombord efter security? Hittade en recension för Marhaba men ingen för DCA eller Senator. Är Diamond.
 

johhenrik

Medlem
Det finns en stor *A-lounge. Den har blivit bättre rent ljudmässigt men är fortfarande en stökig lounge med mycket oväsen. Då är First Class-loungen bättre. Observera, den heter First Class men är inte mycket First Class. Man kommer in med Diners där men även Swiss använder den, men det kan vara för Swiss F endast, det vet jag inte. Lufthansas lounge har jag aldrig varit i trots "hundra" besök på DXB, så den vet jag inte ens var den är.

Personligen brukar jag ta First Class-loungen med mitt Diners. Bättre mat och lugnare helt enkelt.
 

Jacob

Medlem
Flyger du Swiss hänvisas du till DCAA loungen som förvisso har en väldig massa mat men som i övrigt inte är särskilt spännande. Har du guldkort kommer du in i Lufthansas Senatorlounge som är liten men ganska trevlig med den senaste loungedesignen.
 

Senator

Moderator
En viktig detalj: det är ingen formell Star Alliance förmån att en resenär får ta med sig hela familjen. Jag tror detta kan vara särskilt svårt om loungen drivs av en tredje part. Så anta inte att hela familjen kommer in, men ta det som bonus om det skulle bli så...
 

fmansson

Medlem
Tack för input alla!
En viktig detalj: det är ingen formell Star Alliance förmån att en resenär får ta med sig hela familjen. Jag tror detta kan vara särskilt svårt om loungen drivs av en tredje part. Så anta inte att hela familjen kommer in, men ta det som bonus om det skulle bli så...

Har blivit medveten om det. Ibland och ibland inte, vilket är trist.
Nu senast kom vi inte in i Senatorloungen i ZRH men väl i Panoramaloungen. Jag var dock inne i Senloungen och ryckte åt mig lite choklad och noterade att det var runt 10 pers en trappa upp och 4 st därnere. Trist då att man inte kan se mellan fingrarna på sina regler. I Panoramaloungen inget snack -rakt in bara, allihop.

Lite trist är det allt när man efter alla jobbresor inte kan få skörda lite frukt när man för en gång skull är ute med familjen. Nä, då ska man få bli sittandes i nåt överprisat café istället.
 

Jacob

Medlem
Gällande familj/släkt är det mycket riktigt ingen Star Alliance-förmån. SAS har det för sina egna guldmedlemmar i sina egna lounger och samma sak med Lufthansa för Senatormedlemmar. Säkert finns det hos några andra flygbolag på samma sätt, men ingen av allianserna har det som förmån.
 

Jonas C

Medlem
Reser om några dagar hem från DXB med familjen (fru två barn) och lyfter 0215 med LX. Vilken lounge är att föredra? Eller ska man dega på hotellet (Atlantis) till strax före midnatt och sen bara kliva ombord efter security? Hittade en recension för Marhaba men ingen för DCA eller Senator. Är Diamond.
Jag skrev en recension om Senator Loungen i Dubai på förstasidan för en tid sedan, men den tycks ha försvunnit. Här är i alla fall min "recension" av loungen fast postad på FlyerTalk.

FlyerTalk Forums - View Single Post - New Year’s in Dubai, with SAS, EgyptAir & Ethiopian in Business Class
 
Toppen