Senaste nytt

EuroBonus: Varför bara business class poäng nar man reser i first?

LasseMaja

Medlem
Akte precis med LH FRA-JNB i A fick dock bara 10800EB poang for denna trip, gjorde denna resa for ca 6man da i C och fick 10800EB poang...Trodde ju givetvis i min enfald att det skulle krediteras mer poang om man reser i A. Ar det ngon som vet varfor eller ar det ngt fel?

Tack pa forhand!!
 

MarcusC

Medlem
Eurobonus ger inte högre poäng i Första Klass tyvärr., bättre kreditera till Miles&More isåfall...tyvärr !!
 

TreD

Medlem
Akte precis med LH FRA-JNB i A fick dock bara 10800EB poang for denna trip, gjorde denna resa for ca 6man da i C och fick 10800EB poang...Trodde ju givetvis i min enfald att det skulle krediteras mer poang om man reser i A. Ar det ngon som vet varfor eller ar det ngt fel?Tack pa forhand!!
Om du har M&M-medlemskap kan du pröva att få resan efterregistrerad till det kontot. Friskt vågat halva ----!
Ibland går det att få in en double-dip.
 

Bonden

Medlem
ruttet....ska man bli M&M istallet? Vad ar den generella skillnaden mellan EBG o Senator? Eller ar det samma status?

Åker man mycket C och ibland kryddar med F på star, så är M&M riktigt trevligt, 3* på F.
Senator är M&M motsvarighet till EBG, som jag ser det är det två stora fördelar.

* När du blir senator så får du 2st uppgraderings vouchers (räcker till en business->F över atlanten).
* Det är mycket enklare att få bra bonusresor, t.ex är det fullt möjligt att få 4st C-bonusbiljetter mellan ZRH-MIA på sommaren.

Stora nackdelen är:
* Extrapoäng via kreditkort är svårt att få till..
 

TreD

Medlem
Akte precis med LH FRA-JNB i A fick dock bara 10800EB poang for denna trip, gjorde denna resa for ca 6man da i C och fick 10800EB poang...Trodde ju givetvis i min enfald att det skulle krediteras mer poang om man reser i A. Ar det ngon som vet varfor eller ar det ngt fel?

Tack pa forhand!!
Förresten, hur var flygningen i LH/C A380?
 

LasseMaja

Medlem
tycker inte att LHs C-produkt i 380 ar sarskilt bra om man jamfor med andra ledande carriers. 98 saten, kanns faktiskt lite trangt.

Deras F produkt ar fantastisk..dock haller AVODn inte riktigt samma standard. Gillar dom sma extra detaljerna, FCT, toaletten, kladgardroben etc.

Aker med 747an hem fr CPT nasta vecka, ska bli intressant o prova konfigen med stol/sang.
 
Toppen