Senaste nytt

Kan man välja plats gratis i Lufthansa Economy long-haul?

taxvalp

Medlem
I vinter bär det av till Asien och den här gången väljer vi att flyga ekonomi och lägga resebudgeten på flådigt boende i stället (samt en köksrenovering, men det kan vi prata om i ett annat forum...).

Vi har bokat prisvärda biljetter direkt från Lufthansa men om vi vill välja plats i förväg så vill tyskarna ha några hundralappar för besväret. Både jag och hustrun är EBD och är ärligt talat lite ovana vid att behöva betala för detta, det brukar ju också gå att trixa genom att välja platser genom andra *A-bolags hemsidor. Nu har vi provat de vanliga trixen utan framgång - är det någon som har något knep att bjuda på?
 

taxvalp

Medlem
Avgift för platsval tycks bara gälla de billigaste klasserna och är nytt sedan i våras. Hittar inget om att andra än HON/SEN slipper avgiften. Har du testat nyligen, @KristoferS?
 

crown

Medlem
Jag kikar på en resa som innebär att det blir low-eco och förstår att det då kostar att välja plats. Men hur är det när man checkar in? Går det då att välja gratis (som på sas) eller får man även då betala för att byta plats?
 

gustafsg

Medlem
Jag kikar på en resa som innebär att det blir low-eco och förstår att det då kostar att välja plats. Men hur är det när man checkar in? Går det då att välja gratis (som på sas) eller får man även då betala för att byta plats?

Du kan checka in online 23 timmar innan Lufthansas avgång, och då välja säten utan extra kostnad. Om du kan byta ytterligare på flygplatsen, låter jag vara osagt men skulle tippa att det inte är några problem med det, oavsett bokningsklass.
 

Gizmo79

Medlem
Gammal tråd, men är det fortfarande så att man kan välja plats gratis vid check in 23 timmar innan avgång (long haul)?
 
Toppen