Senaste nytt

Bästa flygbolag i business class med Infant utan säte?

Morgan

Medlem
Sitter och tittar på alternativ för en påskresa till USA med två vuxna och en 1,5-åring. Tänkte passa på innan hon blir två och kostar 17000 kr för sin stol, MEN finns det någon särskild business class-produkt som lämpar sig bra när man reser med en lite större utan säte? Typ några med bredare säte, divan eller liknande som passar?

Vad "passar bra" betyder vet ni som rest med barn i liknande situation bättre än jag :)

Alternativen som är prisvärda (för longhaul-biten) är bl.a.:
British Airways
American Airlines
United AIrlines
Lufthansa
Swiss
Virgin Atlantic

När jag kollade österut noterade jag att Qatar försvann som alternativ när man lade till Infant in lap på ITA Matrix...
 

Dr. Miles

Expert
Singapore Airlines Business class stol på long haul flygningar är bredare än andra flygbolags stolar och stolen blir helt platt.
Jag tror att det är nog ett av bästa alternativ om man reser med infant.
Tyvärr flyger de bara Frankfurt-New York eller Moskva-Houston när det gäller Europa-USA.
 
Som Dr. Miles også skriver ville jeg også sige Singapore Airlines, sædet er så stort at der nemt er plads til en Infant også når det er konverteret til seng.

Måske kan BAs Club World være attraktivt hvis man får de rigtige sæder, men det er bare et gæt.
 

Storsteffe

Medlem
Jag tycker om BA:s config där man får en egen "kupe" i mitten, mycket praktiskt tycker jag då det blir lugnare både för barn och föräldrar.
 

doc

Medlem
Jag tycker om BA:s config där man får en egen "kupe" i mitten, mycket praktiskt tycker jag då det blir lugnare både för barn och föräldrar.

Det blir även lugnt för omgivningen. Flög MCO-LGW med massor av barn i businesskabinen, där alla satt på mittsätet med föräldrarna bredvid. Verkar ha funkat bra, för jag hörde inte ett knyst och sov lugnt hela nattflygningen.
 

Matsson

Medlem
Vi har vid ett tillfälle rest på rad 4 med swiss till Bangkok. Yngsta dotter var då 1.5 år. Detta var den absolut bästa flygningar för oss med infant i business.
Crew väldigt tillmötesgående och hårdvaran enligt mig var optimal. Vi har ej åkt SQ ,däremot BA SK och QR med barn. Här vinner Swiss tycker vi.
 

flying

Medlem
Av de flygbolag du anger (och givet att resan gar till US) har jag bara erfarenhet av LH och LX. Av dem skulle jag rekomendera LX ganska ok bredd pa stolen samt flatbed. Dock ska inte LH's gamla config underskattas dar ett stolspar vid fonster tillater mojligheten att "sparra in" :) (har inte provat LH's nya C)

Har som sagt inte provat VS med infant MEN vill hoja ett varninges finger for fiskbens config. Hade en katastrof resa med AC och tycker inte denna typ av stol lampar sig alls for bra att resa med infant.

Vidare ar SQ som aven namns ovan suveran att resa med infant i. Dock har ju allt sitt pris och till USA kan du nastan fa en resa med LX F till samma pris... (och det ar ju en helt annan historia :))
 
Toppen