Senaste nytt

Världens bästa nya boutiquehotell heter Stora Hotellet och ligger i Umeå

Jacob

Medlem
Världens bästa nya boutiquehotell, kan det ligga i London eller Paris måntro? Kanske i New York? Fel, det är till metropolen Umeå man i så fall ska åka. Vid Boutique Hotel Awards som avgjordes i London i veckan gick priset för "världens bästa nya boutiquehotell" till Stora Hotellet i Umeå. Med i bedömningen finns kriterier som design,…
 

henrik l

Medlem
Som fd Umeåbo under dryga 10-år förvånas jag dock över hur Stora Hotellets omgivningar har förändrats i och med det nya kulturhuset. Stadsarkitekter verkar vara ett släkte man inte blir klok på:D
 

agehall

Medlem
Jag har bott där och jag måste också säga att det där hotellet hamnar riktigt högt upp på min lista över hotell. Klart värt ett besök!
 

Storsteffe

Medlem
Bor i frekvent i Umeå och har bott där två gånger när det varit dåligt med rum på "kedjehotell", då i juniorsvit som är trevlig på alla sätt och vis men när man kommer in vid 8-9 tiden och ger sig av innan frukosten börjat så spelar det liten roll. Skulle jag semestra är det ett första val i Umeå alla gånger för mig och jag har nog bott på alla hotell i staden.
 
Toppen