Senaste nytt

Vilken lounge ska jag välja när jag reser med British Airways från London Heathrow ?

ryds

Medlem
Vi åker i club world och ankommer 09.00 Heathrow och sedan vidare till BKK 14.55. Så har några timmar på Heathrow, Tips att göra i några timmar på Heathrow. Läste något om SPA och vilken Lounge är att rekommendera ? Har endast EBS.
 

JensE

Medlem
Gå mot loungecomplexet i South (Där spa finns) direkt och signa upp er. Oftast är det fullbokat så ha inte för stora förhoppningar.
Ytterligare en trappa upp finns Galleries Club som är Businessclass loungen.
 

gdaily

Medlem
Galleries South (två rulltrappor upp) Ricken är bara att du kommer överge Eurobonus och gå över till BA när du varit inne där, lite skillnad från SAS-lounderna om man säger så...
 

Erik TL

Medlem
Jeg var på Galleries south for noen uker siden og den er bra men det var veldig fullt. Hvis flighten til BKK går fra B pir kan loungen der være ett alternativ. Den er litt mindre pax der så jeg synes atmosfæren var bedre. Men det skal sies at det er noen år siden jeg besøkte den.
 

Jacob

Medlem
Har du sex timmar på Heathrow hinner du utan svårighet besöka båda BA-loungerna (Galleries North och Galleries South) och jämföra. Med sex timmar (som är rätt långt tid i någon lounge) hinner du för övrigt in till centrala London för en kopp kaffe om du tar Heathrow Express.
 

Treo

Medlem
Tar man höjd för immigration och potentiellt strul med resande (räkna med en timme för att komma bara till Paddington) och sedan återresa + säkerhetskontroll som ibland inte riktigt lever upp till begreppet Fast Track skulle jag nog inte satsa på en (väldigt dyr) kopp kaffe i City, även om det låter sig göras. 1-2 timmar i stan kan du räkna med
Elemis Spa och deras gratis behandlingar är inte så mycket att skriva hem om, men har man aldrig provat kan det vara värt att försöka få en tid. Snabbt till South Galleries-komplexet och försök boka tid i så fall!
Sedan skulle jag slå läger i Galleries Club South, äta frukost-brunch (sover själv oftast på morgonflyg), strosa runt i butikerna och när tiden är anständig försöka fånga någon ur personalen i loungen för att få lite champagne serverad :) Går flyget från B eller C-terminalen kan det vara värt att ta sig till loungen i Terminal B som oftast är lite lugnare, men det vet man samma dag - ibland bara någon-några timmar före
 

ryds

Medlem
Tack för alla svar och tips :). Blir nog att försöka få sig en behandling och sedan hänga i Galleries Club South. Champagnen är inte framme ? Måste man fråga efter den ?
 
Toppen