Senaste nytt

Några frågor om EBG

Anfield

Medlem
Saknar 4000 poäng till mitt första EBG

24/11 ARN-CPH-GDN SAS+
25/11 GDN-CHP-ARN SAS+
26/11 ARN -HEL SAS+
27/11 HEL- ARN SAS+

Så på tisdag när jag landat i CPH borde jag ha fått 4000 poäng till, nu syns dom väl inte så snabb tyvärr , men frågan är om dom hinner komma in på mitt konto innan resan till HEL

Om man har EBG, får man ta med familjen genom Fast Track? eller gäller det bara den som har kortet och resterande familjemedlemmar får stå i lång kö !

Man får ju ta med familjen som jag förstått det i loungen.

Någon som har några värdefulla EBG tips ?

ha en toppen fredag !
 

johhenrik

Medlem
Troligen hinner du inte slå om till EBG, men ibland går det jättefort att få in sina poäng, ibland tar det en vecka. Ang Fast Track så får du ta med familjen igenom på ARN, GOT, OSL och CPH. Reglerna säger upp till 4 familjemedlemmar. Samma gäller för SAS lounger på ovanstående.
 

Jacob

Medlem
Normalt brukar det ta två dagar för poängen att komma in och därefter cirka en dag för statusen att uppdateras i systemet (brukar ofta ske under natten). Så troligtvis kommer det inte hinna uppdateras i tid.
 

Sues Nibs

Ny medlem
Bygger vidare på denna tråd då jag har liknande fråga:

Jag har haft över 50000 baspoäng registrerade över en vecka nu men är fortfarande EBS.

Hur länge dröjer det innan EBG statusen registreras?

Jag är relativt ny EB medlem, men har för mig att EBS statusen kom samtidigt som poängen över 20000.
 
Det ska ske över natten, är du 100% säker att det är baspoäng du har 50000?
Ring in till KTJ och hör dig för.

PS. om du sitter och väntar på nytt kort som bekräftelse på att du är EBG kan du få vänta länge, jag har varit EBG i snart 3 månader och inte fått nånting hem, blir diamond nästa vecka och antar att jag får nytt kort när min nya period börjar...Juli 2015 :D DS.
 

Sues Nibs

Ny medlem
Jag är säker. Gick all inn på EB i våras då mitt resemönster ändrades dramatiskt. Har sedan dess samlat ihop 95000p totalt med extra poäng varav 50700p baspoäng registrerade sedan förra söndagen. Men som sagt, fortfarande EBS.
 

Sues Nibs

Ny medlem
Viktigt att tillägga. Jag bokade en resa idag med finnair till HEL för där har jag silver(lounge access). Hade EBG (lounge access) registrerats hade jag bokat sas. Så en ticket ToR HEL har sas missat på mig pga långsam status uppgradering.
 

DrKlas

Medlem
Och alla baspoäng är intjänade under samma kvalificeringsår? Med andra ord, du blev inte Eurobonusmedlem någon gång mellan våren och vintern?
 

Sues Nibs

Ny medlem
Intjänings period 1juni-31maj. 50700 bas poäng insamlade sedan Juni. Räknar med att bli EBD innan denna period är slut i maj 2015.
 
Toppen