Senaste nytt

British Airways Business Class A380 mellan London och Hong Kong

Jag måste säga att jag gillar A380 som plan, väldigt tyst och behaglig flygresa och jag märket som sagt inte ens att vi var nära marken eftersom jag satt en bra bit från fönstret på övervåningen. British Airways produkt är väl inte den bästa jag testat kanske men funktionell sånär som på utrymmet att förvara…
 

Jacob

Medlem
Tack för en mycket utförlig recension.

Håller med om att förvaringen kunde vara lite bättre, finns inte heller något cocktailbord eller liknande där man kan lägga saker. Den lilla lådan är också lite knasigt placerad för förvaring av personliga tillhörigheter, skulle gissa att den är avsedd för skor.
 

Dr. Miles

Expert
Jag flög Hong Kong->London med A380 förra året och jag håller med om dålig förvaringsmöjlighet i Club World säten.
Jag pratade med pursern om detta och hon var fullt medveten om detta och hon skämdes lite för det var nya kabinen men det inte har återspeglat tidigare feedback från kunderna.
 

NyfikenGrau

Medlem
Intressant recension, även detta med förvaringsfacket...för det stora svulstiga facket vid fönsterplats finns även i helt vanlig ekonomiklass! Åtminstone på övervåningen.
 
Intressant recension, även detta med förvaringsfacket...för det stora svulstiga facket vid fönsterplats finns även i helt vanlig ekonomiklass! Åtminstone på övervåningen.
Se där! Det fungerar väl som utfyllnad närmast fönstret pga den böjda formen på flygplanskroppen. Är det så på alla A380 oavsett bolag?
Hur som helst är det märkligt att British Airways använder sig av en bussiness-stol utan någon möjlighet att ens ställa ifrån sig välkomstdrinken (om man inte vill dra fram bordet vill säga).
 

sembl

Medlem
Jag hoppas klämma in en recension från gårdagens flygning i WTP på 380 till Dulles. Klart positivt överraskad för min del. Blir First hem i januari

Kan hålla med om förvaringen om man inte har fönsterplats. Jag brukar ha mi vattenflaska på ovansidan av det inre armstödet de få gånger jag suttit i gång.
 
Rigtig fin anmeldelse og Club World ser absolut ud til at være et fint business produkt. Jeg synes maden ser fin ud, men det wrap ser da lidt kedelig ud - eller er det bare mig?

Jeg synes dog det ser ud som om man sidder meget yderligt ud mod gangen, men det er måske ikke så slemt i praksis når lyset først er slukket.
 

AABack2ARN

Medlem
Skall flyga A380 LHR-HKG och 773 på returen i Club World. Ser fram emot att testa A380n hos BA. Har hitills enbart testat Qantas A380
 
Toppen