Senaste nytt

Bagagefråga vid stopover

Unicornone

Medlem
Har en bokning med LH till DPS via SIN i januari, efter en tidtabellsändring så fick vi en 23h stopover i SIN där vi också byter från LH till SQ. Är det någon som vet om det finns någon möjlighet att få bagaget incheckat hela vägen? Är en passionerad cigarrökare så jag vill undvika att ta in bagaget i SIN, de har något mot tobak där....
 

Unicornone

Medlem
Kan ju möjligen vara ett problem att checkin på ARN är över ett dygn före avgång från SIN, jag undrar om de låter oss checka in hela vägen då? Checkin på SIN-DPS öppnar väl först ett dygn före avgång.
 

Unicornone

Medlem
Det finns en del förvaringsmöjlighete men jag blir inte klok på om det går att förvara bagaget inom tullområdet eller om vi måste ta det genom tullen för att sedan förvara. Har mailat en firma jag hittade där, får välan hoppas på det bästa. Skulle vara trist att behöva köpa svindyra rökverk på Changi, dessutom inte av mina favoritmärken..
 

NotRyan

Medlem
Det finns en del förvaringsmöjlighete men jag blir inte klok på om det går att förvara bagaget inom tullområdet eller om vi måste ta det genom tullen för att sedan förvara. Har mailat en firma jag hittade där, får välan hoppas på det bästa. Skulle vara trist att behöva köpa svindyra rökverk på Changi, dessutom inte av mina favoritmärken..

På Changi så finns det bagageförvaring airside i terminalerna, så det är bara att lämna det där innan du går mot utgången
 

Dr. Miles

Expert
Om det är bokad som en bokning ska det gå att checka in väskan hela vägen till Denpasar. Jag har gjort liknande flera gånger via Singapore.

Byte inom 24 timmar räknas inte som stopover därför ska det gå att checka in väskan till destinationen eller första stopover flygplatsen.
Däremot om man har byte över 24 timmar (stopover) måsta man hämta väskan där man har stopover.
 

Jacob

Medlem
Singapore Airlines tillåter som sagt incheckning av bagage 48 timmar före avresa, jag har själv checkat in bagage kvällen innan (16 timmar före avgång eller något sånt) och det var inga som helst problem.
 
Toppen