Senaste nytt

Serviceavgift 300! vid bokning över telefon för EBG?

FF#1

Medlem
Bokade just en komplicerad resa av sas över telefon, stopover, specifik routing mm.
Den gick självklart inte att boka via deras web.

Men nu till frågan, ska man verkligen behöva betala 300 kr för att boka en resa som de inte kan fixa online åt en, speciellt som EBG?

Edit, tilläg: Är ju inte någon jätte grej att irritera sig på men det är ju en rätt saftig avgift, speciellt i förhållande till resan om biljetten inte är så dyr....
 

Senator

Moderator
Som jämförelse har både Lufthansa och Swiss tagit avgift av mig för resor bokade per telefon när det inte går att boka på deras hemsida.

BA dock är gratis..

Men nu är United.com utvägen :)
 

Gotlander

Medlem
Jag bokade resor via telefon åt företaget för ett tag sedan men av olika anledningar blev det två bokningar. Den första fick jag 300sek påslag per person, men när jag sedan la till en exakt likadan bokning något senare la de inte på någon avgift alls.
 

Dr. Miles

Expert
Som jämförelse har både Lufthansa och Swiss tagit avgift av mig för resor bokade per telefon när det inte går att boka på deras hemsida.
SWISS (före köpet av Lufthansa) tog betalt för bokningsavgiften vid bokning per telefon även om man inte kunde boka via deras webbsida. Det var den tiden SWISS hade ingen fri drink/snacks i Economy class inom Europa.
 

FF#1

Medlem
Efter 20 försök så kom jag fram till SAS, de verkar ha problem med telefonerna i dag.
De sa att jag ska slippa serviceavgift och ska göra ett ärende på det.

Fortsättning följer
 

FF#1

Medlem
Någon som vet hur man lägger in ett "ärende" på sas hemsida innan man har rest?
Enligt telefonsupporten så måste jag vänta till resan är avslutad och sen fylla i ett formulär på hemsidan.
Känns skumt att man måste resa innan man kan klaga? :)
 
Toppen