Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

FF#1

Medlem
Har letat fram och tillbaka i tråden ( och är rätt säker på att det står här någonstans) men hittar inte det jag söker.

Är EBG i dag, har läge på ett EBD.
Min kvalificeringsperiod är jan-dec
Har inte gett bort nått silverkort ännu

Om jag kvalificerar mig för EBD innan årsskiftet och ger bort ett guldkort då, hur länge gäller det då för den som får det?

Sen efter nyår, när min nya kvalificeringsperiod börjar, får jag då ge bort ett nytt guldkort eller måste jag först återkvalificera?

någon som har koll?
 

NotRyan

Medlem
Har letat fram och tillbaka i tråden ( och är rätt säker på att det står här någonstans) men hittar inte det jag söker.

Är EBG i dag, har läge på ett EBD.
Min kvalificeringsperiod är jan-dec
Har inte gett bort nått silverkort ännu

Om jag kvalificerar mig för EBD innan årsskiftet och ger bort ett guldkort då, hur länge gäller det då för den som får det?

Sen efter nyår, när min nya kvalificeringsperiod börjar, får jag då ge bort ett nytt guldkort eller måste jag först återkvalificera?

någon som har koll?

EBG gäller för mottagaren hela hans återstående (när han får kortet) kvalificeringsår samt nästa...

Om du har kvalificerat till nytt EBD den 1 januari (dvs att du är över 100K /100 segment i år) så får du ett nytt EBG att ge bort den 1 januari...

Mvh
/NotRyan
 

FF#1

Medlem
EBG gäller för mottagaren hela hans återstående (när han får kortet) kvalificeringsår samt nästa...

Om du har kvalificerat till nytt EBD den 1 januari (dvs att du är över 100K /100 segment i år) så får du ett nytt EBG att ge bort den 1 januari...

Mvh
/NotRyan

Tackar för informationen.
Så om jag ger bort första kortet i slutet av december till en med kvalificeringsperiod sept-aug så gäller hans guld till sista november 2016?
 

FF#1

Medlem
Så bör det bli, Ja....

Då känns det ju ännu angelägnare att fixa ett EBD

kan ju ge bort två kort med bra giltighets tider.

Person två som inte är i akut behov av kort får i såna fall vänta till efter nyår, eller rättare sagt till efter dennes nya kvalificeringsperod börjar 1:a februari. Då borde det bli ett kort giltigt till sista april 2017

låter ju nästan för bra för att vara sant i såna fall. :)
 
Toppen