Senaste nytt

Bästa Star Alliance förbindelse Bangkok - Stockholm

Hej,

Är en ny medlem här och skulle uppskatta andras erfarenheter till min rubrik.
Driver två mindre bolag I Thailand och Sverige.
Flyger denna sträcka ca 6 ggr per år mestadels med Thai Airways.
Är Orchid Plus Gold member sedan många år.
Tycker dock att Thai Airways blir sämre år för år, speciellt deras ombord service.
Flyger blandat Premium Economy och vanlig economy då jag själv står för biljetterna.
För priset av SEK 18,000 för Premium Economy borde det finnas bättre alternativ att flyga denna sträcka.
Provade Qatar Airways Bangkok – Doha – Stockholm i vanlig ekonomi klass.
På sträckan Doha – Stockholm används B787 med 31” pitch.
Inte tillräckligt om man som jag är 188 cm.
Hoppas på era värdefulla synpunkter om hur jag hittar bra alternativ utan att lämna Star Alliance.
MVH
Bo Lindquist
 

johhenrik

Medlem
Det är ju mycket som väger in i valet av flygbiljett, men för 18.000kr kan du flyga business med Turkish Airlines om du bokar i god tid. Finns många inlägg här om deras Bangkok-flight. Jag var nöjd både dit och hem senast.
 

Per N

Medlem
Jag delar din uppfattning till 100%. Har ungefär samma resmönster till Thailand, 4-6 ggr/år och blandat mellan Economy och Premium. Min upplevelse är att servicen i Premium till och med är sämre än i Economy. För egen del så ska jag ge Turkish en chans men tyvärr finns det inga Business till rätt pris i februari så det får bli längre fram. Det skrivs mycket gott om deras lounge i Istanbul så den kan också vara trevlig att få testa.
 
Toppen