Senaste nytt

Billigaste business class biljetterna

mozartfan

Ny medlem
Hej!
Vilket företag i världen har numera de absolut billigaste business class biljetterna. Rutten jag eftersöker är Köpenhamn-New York (jfk) Har själv rest med Icelandair saga class, och finner detta företag alldeles lagom vad gäller kostnad för en businessclass biljet, men man får inte riktigt samma sak som om man flyger BA, men jag letade på andra forum och där hade de skrivit ner BA första klass något otroligt, och likaså business class på BA, vad har hänt med detta en gång så aktade flygbolag...och så dålig kritig i första klass, sämre än budget business med Icelandair!? Nåväl tipsa mig gärna om bra och billiga business class biljetter från Köpenhamn - New York, planerar resa under hösten 2012. Mvh Tobias
 

Senator

Moderator
En något odefinierat fråga då hösten är lång :cool:

Just nu erbjuder Jet Airways med SN Brussels Airlines ett pris i underkant av 13.000kr dock för resor innan maj. Mina stalltips är:
1. Få Lufthansas nyhetsbrev för Sverige och Danmark. Registrera dig på respektive hemsidor. Senaste 4-6 månader har det funnit korta, men mycket bra reor där t.ex. Washington, Boston och New York har legat på under 12.000kr
2. Registrera dig på BA.com i Sverige och Danmark för samma sak. NYC ligger på mellan 15.000kr och 17.000kr på reorna.
3. Viktigast! Besök businessclass.se varje dag så kommer det säkert något tips närmare avresa :)

BA kommer normalt med erbjudande för hösten i maj/juni.
 

Homer

Medlem
:rolleyes:
En något odefinierat fråga då hösten är lång :cool:

Just nu erbjuder Jet Airways med SN Brussels Airlines ett pris i underkant av 13.000kr dock för resor innan maj. Mina stalltips är:
1. Få Lufthansas nyhetsbrev för Sverige och Danmark. Registrera dig på respektive hemsidor. Senaste 4-6 månader har det funnit korta, men mycket bra reor där t.ex. Washington, Boston och New York har legat på under 12.000kr
2. Registrera dig på BA.com i Sverige och Danmark för samma sak. NYC ligger på mellan 15.000kr och 17.000kr på reorna.
3. Viktigast! Besök businessclass.se varje dag så kommer det säkert något tips närmare avresa :)

BA kommer normalt med erbjudande för hösten i maj/juni.


Jamen han sa ju uttryckligen att han inte skulle ju resa med BA därför att han hade pålitlig information(!) att BA Business Class och även First Class var urusel:rolleyes: så dåligt att t.o.m Iceland Air SAGA klass var bättre än BA First :rolleyes::rolleyes:
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jamen han sa ju utryckligen att han inte skulle ju inte resa med BA därför att han hade pålitlig information(!) att BA Business Class var urusel:rolleyes: och att Iceland Air SAGA klass var bättre än BA First :rolleyes:

Jag valde ignorera detta med flit då det inte finns "a snowball's chance in hell" att Saga Class är bättre än BA NF :cool:
 

henrik l

Medlem
men jag letade på andra forum och där hade de skrivit ner BA första klass något otroligt, och likaså business class på BA, vad har hänt med detta en gång så aktade flygbolag...och så dålig kritig i första klass, sämre än budget business med Icelandair!?

Hmmm, har åkt eco+ med Iceland Air, som hade samma stolar som business och jag har åkt med både Business och First med BA. När det gäller hårdvaran så är inte Iceland Air på samma planet. Så det är nog väldigt personliga åsikter som har framförts. Det klart, går man stenhårt på pris och tycker att huvudsaken är att produkten etiketteras som business, då kommer Icelandair i ett bättre läge. Men personligen tycker jag då att vi kan dra paralleller till diskusionen om hur "lyxig" europesik businessclass är.
 

agehall

Medlem
:rolleyes:


Jamen han sa ju uttryckligen att han inte skulle ju resa med BA därför att han hade pålitlig information(!) att BA Business Class och även First Class var urusel:rolleyes: så dåligt att t.o.m Iceland Air SAGA klass var bättre än BA First :rolleyes::rolleyes:

Jag väntar fortfarande på Concordes kommentarer kring detta... :) Har själv mycket svårt att tro att BA F skulle vara dåligt. Och över lag så anser jag nog att i princip samtliga större bolag har helt OK businesskabiner. Klart det finns klasskillnader, men om vi pratar billiga businessbiljetter över atlanten så är det ju knappast en faktor att ta hänsyn till.
 

Gnopps

Medlem
Min erfarenhet är att Icelandair är de som överlag har lägst priser i affärsklass mellan Norden och dess destinationer i USA. Men många andra bolag är billigare när de har sina kampanjer.
 
Toppen