Senaste nytt

Söker roliga saker att göra för barnfamilj i London, Hong Kong och Kuala Lumpur

rlager

Medlem
Skall åka på nyårsresa över några veckor med fru, svärföräldrar och våra två söner på 9 och 6 år. Vi kommer bl.a. tillbringa två dagar i London, en dag i Kuala Lumpur och tre dagar i Hong Kong mellan övriga resmål som är mer inriktade på sol och bad. Jag skulle behöva goda råd och tips på roliga aktiviteter för hela familjen där barnen också kan tycka att det är kul. Framförallt funderar jag kring hur vi skall hitta bra restauranger som barnen gillar utan att behöva rikta in oss på Hard Rock Café och liknande ställen. Är det någon som har tips på lite bättre krogar med underhållning, någon dinner show eller liknande i dessa städer? Jag skulle även vara väldigt tacksam för förslag på dagsaktiviteter som hela familjen kan ha glädje av. Stort tack på förhand.
 

henrik l

Medlem
Familjen var i HK i april, dotter och son på 7 och 9. Det är nog lite för kallt för stranden vid nyår, annars är Ocean park givet, ta en tur med linbanan till Ngong Ping och Buddha statyn på Lantau, ta sedan bussen till Tai O. Åk upp och käka glass på 117:e våningen i ICC, mamma och pappa kan ta en drink. Se bara till att göra det före kl 18, eller något sånt. Åk upp på The Peak och kolla utsikten, åka spårvagn, gå på Disneyland etc etc.

Kan väl även tillägga att Hong Kong funkar utmärkt för bad och sol? semester från april till oktober, åtminstone och med reservation för att solen kanske inte skiner varje dag, men då finns det ju annat att hitta på, t ex åka skridskor:)
 

Matsson

Medlem
Ocean World i Hongkong har alltid uppskattats av våra barn från 3-4 år och uppåt. Välordnat och med helt okej mat. Undvik däremot Disneyland som är klart sämre än ex. Paris.
 
Toppen