Senaste nytt

Lurad av Booking.com

Voyageur

Medlem
Använder mig ofta av hotell sidan Booking.com när jag bokar hotell runt om i världen, just möjligheten att kunna ändra sin bokning kostnadsfritt i samklang med schyssta priser är precis så flexibelt som jag själv är.

Dock försökte Booking.com blåsa mig nyligen på en hotellbokning genom att utan anledning höja priset, från att ha tittat på ett rum 10 min tidigare och inte kunnat bestämma mig till att återvända och boka till en prisskillnad av ca 400kr på 10 min. Loggade in på mobilen och såg på exakt samma bokning som där låg kvar till det gamla priset, som ni kan se på bilden jag snappade. Nånstans har jag hört att vissa sidor cachar användaren och justerar på detta viset till lurendrejeri men tills nu har jag inte fått uppleva detta. Blir rent ut sagt förbannad på en så stor bokningstjänst som Booking.com och hur lågt de värderar sina kunder. fler som råkat ut för detta?

Har mailat Booking.com för att få ett svar.
 

Attachments

  • IMG_0026.JPG
    IMG_0026.JPG
    {memory} MB · Visningar: 587
Jeg tror ikke det er cookies men nærmere at prisen ikke opdateres i realtid på ex. mobilsiden/appen. Kunne du booke på telefonen til den pris?
 
Ibland kör de olika priser beroende på hur du kommer in på sidan. Om du t ex klickar på en länk till booking.com via en prisjämförelsesajt så kan priset vara lägre än om du klickar dig direkt in på sidan.
 

Voyageur

Medlem
Jeg tror ikke det er cookies men nærmere at prisen ikke opdateres i realtid på ex. mobilsiden/appen. Kunne du booke på telefonen til den pris?

Yes, bokade via mobilen till det lägre priset. Glömde tillägga att priserna hade justerats på samtliga hotell jag varit inne och tittat närmare på, ex. Intercontinental Singapore från 4600kr till ca 5000kr.
 

Voyageur

Medlem
Ibland kör de olika priser beroende på hur du kommer in på sidan. Om du t ex klickar på en länk till booking.com via en prisjämförelsesajt så kan priset vara lägre än om du klickar dig direkt in på sidan.

Absolut, det kan jag tänka mig. Men använder mig sällan av en tredje part som t.ex. Trivago, de har oftast för felaktig rums och hotellinformation för att jag skall kunna lita på de. Så i detta fallet var jag inne direkt på Booking.com's egen sida.
 

Voyageur

Medlem
Ja verkligen Christian. Extra jobbigt för jag hade tänkt boka lite nätter på Bali också genom nämnda sida......tycker 400kr extra för 2 nätter är ett rejält lurendrejeri av de!!
 

Appfly

Medlem
Jag bokade nyligen hotell via booking.com, 5 min senare ringer hotellet och säger att det är fullbokat och de inte har plats för mig och en kollega en utav tre bokade nätter....:mad: Inte imponerad.
 
Toppen