Senaste nytt

Flying Blue Platinum for life, är det värt det?

Mr.A

Medlem
Hej alla insiktsfulla medresenärer. Jag kommer i år att förnya min platinum-status med Flying Blue, om 2 år får jag platinum for Life. Nu är min fråga, är det värt det? I dagsläget då jag reser till Asien får jag både bättre priser och bättre service med Thai och Turkish och västerut med Swiss och BA. Jag har fortfarande relativt mycket resor till Bordeaux och Toulouse samt vissa mellanstora europeiska städer där AF/KLM är bästa alternativen så jag skulle nog kunna bibehålla min status om inte på antal miles så på 60 segment per år tror jag. Vad säger ni, är Platinum for Life värt nåt?
 
Last edited:
Jeg ser FlyingBlue som et relativt sikkert program og med "kun" to år igen ville jeg absolut sigte efter Platium for life. Jeg har ikke selv den store erfaring udi Air France & KLM men de har et ganske stort netværk dels i Europa men også interkontinentalt så det er jo absolut noget man kan udnytte også selvom man ikke længere rejser ligeså meget som nu.
 

Jonas C

Medlem
Det känns värt att satsa på Platinum Life om du redan är så pass nära att nå det. Elite Plus på Turkish är ju ruskigt enkelt att behålla när man väl har fått det.
 

GOTATH

Medlem
Att ha ett statuskort utan att behöva tänka på återkvalificering är aldrig fel. Tycker att du ska satsa på det. Det hade jag gjort i alla fall!
 

Magnus_K

Medlem
Om man känner franska myndigheter och bolag rätt så ska man ta vara på sådana här rättigheter.
Passerar du detta krav och dom sedan konkar så tror jag du har ganska bra möjligheter att kräva ngt tillbaka då dom säljer in det på life time.
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Bara två år kvar - klart du ska satsa på att få ett Platinum for life! Skulle jag gjort... och kanske kommer göra om jag får möjlighet ... :)
 
Toppen