Senaste nytt

Vad bokar jag sittplats med Turkish Airlines?

d99mlu

Medlem
Jag har en bokning hos TK om ett par veckor, som gjordes så tidigt att inga seatplans var tillgängliga.

När jag försöker logga in och välja sittplats nu så hittar jag ingen sådan funktion i check my trip på TK:s webbplats. Jag ser heller ingen information om någon standardtilldelad plats.

Turkish använder ju en intern bokningskod, så jag kan inte se min bokning hos några andra bolag/checkmytrip. Är det någon som har en idé om hur jag kan göra förutom att fysiskt ringa kundtjänst?
 

Jonas C

Medlem
Om resan är mindre än 90 dagar bort så kan du reservera plats genom att ringa kundtjänst. Det finns ingen seatmap funktion i manage my booking på TK's hemsida, så ExpertFlyer är det enda sättet att kolla seat map. Alternativt att man gör en "dummy booking".
 

Voyageur

Medlem
Som jonas nämnt är det ett något krångligt system där alternativet är att ringa deras kundtjänst. Gjorde själv detta förra veckan för min flygning till BKK i januari och förutom den knackiga linjen så var de hur trevliga och hjälpsamma som helst.
 

TjudöBoy

Medlem
Bifaller med ovanstående talare... :)
Det är nog bara att ringa eller maila som gäller!
Ringde själv å reserverade stolar förra veckan, gick hur smidigt som helst, lite dålig linje bara.
 
Ursäkta sent svar! Det är som beskrivits ovan, möjligt att göra detta via online check-in 24h innan avresa eller genom att kontakta callcenter i IST som nås på lokalt nummer +46851999849 eller via vår lokala help desk som endast nås på email stockholm@thy.com
Tillgången till bra engelsktalande personal i vårt callcenter har utökats betydligt så jag räknar med att ni får en fin upplevelse!
 
Toppen