Senaste nytt

Lufthansa introducerar underhållningssystem på utvalda medeldistanslinjer

Jacob

Medlem
Lufthansa gör just nu ett test med nytt underhållningssystem på utvalda medeldistanslinjer som trafikeras med flygplanstypen Airbus A321. Underhållningssystemet bygger på plattformen BoardConnect som till skillnad från långflygningarna innebär att man inte behöver installera skärmar vid varje säte ombord, istället kopplar varje passagerare upp sig via sin bärbara dator eller surfplatta och ansluter till systemet via WIFI-nätverket i flygplanet.…
 

NyfikenGrau

Medlem
Tydligen inte bara på medeldistans, för jag provade detta igår på TXL-FRA. Anvisningarna från besättningen var lite knepiga dock, man skulle ha både flygläge och Wifi på, vilket åtminstone inte jag lyckades med, är inte det en motsägelse? (är knappast någon smartphone-expert)

Nåväl, var mer nyfiken än lydig så jag slog av flygläget när vi kommit upp i luften och det såg väl ok ut med filmer och spel, radio, serier mm. Dock lite meningslöst på kortdistansflyg och jag såg ingen annan som använde det. Men det funkade alltså.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Var det "bara" filmer osv? Eller fanns det även tidningar? Om så är fallet så kan det ju effektivt ersätta papperstidningarna som man ska släpa med sig (och som en bättre variant än att behöva ladda ner dem innan, eftersom man inte behöver komma ihåg att ladda ner i förväg..)
 

NyfikenGrau

Medlem
Fel av mig, det var en A321! D-AISK hette tydligen planet säger flightradar..


Intressant, @johhenrik, jag kom så långt att Wifi-knappen aktiverades på min Samsung Galaxy Note, men fick inte upp något nätverk. Efter några minuter kopplade jag bort flygläget och då funkade det problemfritt.
@mha321, det jag minns var filmer, spel, Lufthansa shop...*tror* de hade tidningar också men ska inte svära på det.

Jag laddade dock aldrig ner nån app, å andra sidan kryssade jag bara runt i lite menyer och stängde sedan av för jag var ointresserad pga kort flygtid.
 
Toppen