Senaste nytt

Thai Airways first class på Boeing 777

Perra

Medlem
Har en fråga om Thai och deras flygplansmodeller. Är ute efter biljetter i first.

När jag kollar på ANA och Aeroplan så visas 77W som 773 . På motsvarande sidor visas även en 777 med Thai som ska ha first (sökning gjord på BKK-AKL), trodde dessa bara hade business.

Någon som kan förklara de?
 

Dr. Miles

Expert
Lånar denna tråd då jag har en fråga om Thai och deras flygplansmodeller. Är ute efter biljetter i first.

När jag kollar på ANA och Aeroplan så visas 77W som 773 . På motsvarande sidor visas även en 777 med Thai som ska ha first (sökning gjord på BKK-AKL), trodde dessa bara hade business.

Någon som kan förklara de?
THAI använder inte beteckning 77W till deras inleasad plan från Jet Airways Boeing B777-300ER.
Om du flyger med THAI 773 på Bangkok-Tokyo vv, Bangkok-Paris vv och Bangkok-Frankfurt vv, är Jet Airways plan därmed det finns Suite(First).
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Om det finns First class på en THAI 777, så är det garanterat Jet Airways plan.
THAIs egna 777 har bara 2 klasser.
Exakt så är det. Och känner man sig fortfarande osäker kan man kolla att både första klass och business class har en 1-2-1 konfiguration, i synnerhet 1-2-1 i business class har inte Thai Airways i någon av sina egna flygplan.
 

Perra

Medlem
Som sagt på ANA och Aeroplan visade de 777 (med first) men när bokning var gjord så visade det sig vara deras 340-600, ja ja
 
Toppen