Senaste nytt

Austrian till Mauritius fr.o.m. hösten 2015

Palazzi

Medlem
Den 29:e Oktober 2015 återupptar Austrian sin nedlagda linje till Mauritius - Det blir Star Alliance enda koppling med ön från Europa.

Drygt 10h flygtid från Wien, vilket är något kortare än vad som erbjuds med konkurrenterna British Airways (London) och Air France (Paris).

Det är inte dåligt med flygmöjligheter till Mauritius idag, men Austrian är i mitt tycke ett angenämnt flygbolag att resa med.
 

charlesswe

Medlem
From Routes Online:
Austrian in Northern Winter 2015/16 season is resuming Vienna – Mauritius route, starting 29OCT15. The airline will operate this route once a week with Boeing 767.

OS017 VIE1715 – 0655+1MRU 763 4
OS018 MRU0815 – 1630VIE 763 5

Blir svårt att hitta 2 platser i C när flighten går 1 gång per vecka...
 

Swisser

Medlem
From Routes Online:


Blir svårt att hitta 2 platser i C när flighten går 1 gång per vecka...

charlesswe,
Du får se det från den positiva sidan - du får ytterligare en möjlighet/option att ta dig till Mauritius från Europa. Hur tillgången och efterfrågan på businessklassplatserna kommer att se ut vet vi ej, men du har antagligen rätt i att det kommer att bli svårt att hitta 2 eller fler C-award platser, eftersom bara en avgång per vecka. Eventuellt går det lättare om du använder dig av Miles&More och är Senator.
 

Senator

Moderator
Jag har en känsla av att detta blir precis som med Austrians linje till Maldiverna.. +/- 0 platser... Jag sökte ett helt år, och det var väldigt skralt om något alls.. Tror jag hittade en plats hem vid nåt tillfälle...
 

Swisser

Medlem
Sökte du via Eurobonus, Miles&More eller via annat FF-program?
Jag trodde du skulle ha rätt bra chanser som Senator, men jag kanske ligger helt fel här.
 

Senator

Moderator
Sökte du via Eurobonus, Miles&More eller via annat FF-program?
Jag trodde du skulle ha rätt bra chanser som Senator, men jag kanske ligger helt fel här.

Det var Miles & More. Tyvärr är det bara Lufthansa som har "guldnyckeln" för att öppna upp platser i ekonomi och affärsklass något jag har använt 3 gånger. Finns inte på Swiss eller Austrian...
 
Toppen