Senaste nytt

Accor Le club platinum och New York City

mrphille

Medlem
Halloj.
Rätt likvärdiga hotell i min mening. Båda har bra läge med ca 5 min till Time Square. Novotel ligger närmare Central Park vilket jag gillar.

Eftersom jag är "Sofitelfetischist", så hade jag rekommenderat Sofitel alla dagar i veckan, men detta Sofitel är något lite lägre i standard än normal Sofitelstandard. När det gäller rummen så säger jag liten fördel Sofitel, men Novotels läge tilltalar mig och tillsammans med priset så skulle jag nog boka Novotel nästa gång om jag absolut måste boka via Accor. More bang/value for the buck helt enkelt. Båda hotellen uppmärksammade platinum status. Oavsett ditt val så tror jag inte du blir besviken. Du kommer väl ändå tillbringa mesta dels av tiden utanför hotellet hoppas jag :)

Må väl
 

miramax

Medlem
Hej! Tack för bra svar!

Jag brukar bo på radisson martinique i vanliga fall på grund av club carlson men jag är sugen på att variera mig lite även om jag gillar det hotellet pga de historiska aspekterna.

Men då låter det som att jag med gott samvete kan välja det billigaste av dem två :)
 
Hej! Tack för bra svar!

Jag brukar bo på radisson martinique i vanliga fall på grund av club carlson men jag är sugen på att variera mig lite även om jag gillar det hotellet pga de historiska aspekterna.

Men då låter det som att jag med gott samvete kan välja det billigaste av dem två :)
Aldrig funderat på att ta det till nästa steg för att maximera. Byt hotell varje natt :)
 

Stefan62

Medlem
Inför resa till New York i närtid så väljer jag mellan tre olika hotell.

Novotel, Sofitel och Radisson Martinique.

Jag är LeClub Platinum och Club Carlson Gold.

Novotel - som Platinum ingår en del småsaker plus frukost-vouchers. Hur är frukosten - typisk amerikansk och en massa socker? Finns det någon lounge med förfriskningar etc?

Sofitel - vad kan man förvänta sig? Finns det lounge med mat och dryck? Kan man förvänta sig frukost-vouchers?

Radisson Martinique - har läst en hel del om hotellet och det är väl inte överväldigande positivt, men trippelpoängen lockar. Kan man förvänta sig frukost-vouchers?

Hur skulle Ni göra?
 

Fedup

Medlem
Inför resa till New York i närtid så väljer jag mellan tre olika hotell.

Novotel, Sofitel och Radisson Martinique.

Jag är LeClub Platinum och Club Carlson Gold.

Novotel - som Platinum ingår en del småsaker plus frukost-vouchers. Hur är frukosten - typisk amerikansk och en massa socker? Finns det någon lounge med förfriskningar etc?

Sofitel - vad kan man förvänta sig? Finns det lounge med mat och dryck? Kan man förvänta sig frukost-vouchers?

Radisson Martinique - har läst en hel del om hotellet och det är väl inte överväldigande positivt, men trippelpoängen lockar. Kan man förvänta sig frukost-vouchers?

Hur skulle Ni göra?

Av de tre hotellen skulle jag nog välja Novotel. I vanliga fall kör man på Sofitel som standard, men jag tycker inte att Sofitel i NYC håller bra nivå, det visar sin ålder och servicen är meh. Nästan inga platinumbenefits heller. Novotel däremot är fräscht, bekväma sängar, nybyggt och håller ok service för att vara New York. Radisson har jag ingen erfarenhet av personligen men bara hört neutrala till negativa saker om det hotellet.
 

Stefan62

Medlem
Finns det "executive lounge" på Sofitel med fri enklare frukost och fritt vin samt smårätter på kvällen?
 

Jacob

Medlem
Jag har bott på Novotel Times Square två gånger och tycker att det är ett toppenhotell. Riktigt cool interiör i lobbyn.

På rummet väntade ett välkomstbrev, en drink voucher, en flaska vatten samt en bok om New York.

Ingen lounge vad jag kunde notera (inte många Novotel som har lounger). Frukosten är buffé, en kombination av amerikanskt och europeiskt eftersom det är mycket europeer som bor på hotellet.

Ska skriva ihop ett test vid tillfälle.
 

Stefan62

Medlem
Jag har bott på Novotel Times Square två gånger och tycker att det är ett toppenhotell. Riktigt cool interiör i lobbyn.

På rummet väntade ett välkomstbrev, en drink voucher, en flaska vatten samt en bok om New York.

Ingen lounge vad jag kunde notera (inte många Novotel som har lounger). Frukosten är buffé, en kombination av amerikanskt och europeiskt eftersom det är mycket europeer som bor på hotellet.

Ska skriva ihop ett test vid tillfälle.
Nice...väntade även frukost vouchers?

OT: Loungen på Novotel Clarke Quay/Singapore var helt i nivå med de Sofitel-lounger jag besökt.
 
Toppen