Senaste nytt

Alitalia eller Iberia till Buenos Aires

argentina

Medlem
hej

reser regelbundet till Buenos aires nästan alltid med LH eller med TAM
nu skall jag åka nästa vecka från Rom till BA och har fått två alternativ att välja på i businessclass
Alitalia direkt eller Iberia över Madrid
någon som åkt nyligen och kan ge mig ett tips om vad jag skall välja
 

jumbooze

Medlem
Det är Oneworld vs Skyteam, har du någon preferenser om var du samlar poäng annars?
Kanske iberia blir bättre för om du reser Tam så är det ju också oneworld.
Produkterna har jag ej testat.
 

agehall

Medlem
Välkommen hit @argentina

Ett par tips - skriv vettiga rubriker. "Buenos aires" är inte en vettig rubrik eftersom det inte säger något om vad du egentligen frågar efter, dvs hur det är att flyga med Iberia resp TAM.

Sedan är det inte så smart att använda förkortningar som inte är vedertagna. Här på siten betyder BA British Airways och inte Buenos Aires. Ska du förkorta Buenos Aires så att folk här förstår så ska du skriva EZE.
 

argentina

Medlem
tack för tips om förkortningar, skall skärpa mig.
Har full status både på skyteam och på one World, så det är inte alls avgörande.
tänkte mest om någon nyligen testat Alitalias ny business 777-200.
 

Dr. Miles

Expert
Sedan är det inte så smart att använda förkortningar som inte är vedertagna. Här på siten betyder BA British Airways och inte Buenos Aires. Ska du förkorta Buenos Aires så att folk här förstår så ska du skriva EZE.
Ska man förkorta "Buenos Aires" på ett argentinskt vis, ska det vara "Bs.As.", inte som "BA". ;)
 

Palazzi

Medlem
Fanns ett test på airliners av Alitalias 777-200 i business, om jag inte minns fel. Fick bra recensioner, så kanske kan vara värt att testa.

Är det dåliga anslutningar på AF/KLM/BA etc, i.o.m att valet står mellan Iberia o Alitalia? Eller uppskattas kortare flygväg - uppskattar själv direktflyget (o då är ju Aliatalia vinnare).

Återkom gärna med recension om du får tid över :)
 
Toppen