Senaste nytt

Glömde EBG kortet hemma

PILOTEN

Medlem
Jag är i USA och reser hem med United nästa vecka. Nu upptäckte jag att mitt EBG gått ut och det nya ligger antagligen hemma. Räcker det att det finns registrerat i bokningen eller kräver United att se kortet för att ge lounge access och extra bagage? Kan möjligen ett kreditkort med EBG användas istället? Vad är era erfarenheter?
 

Marcus_R

Medlem
Själv använde jag mitt vanliga EBG istället för kreditkortet, mest för att "safea". Dock har jag läst om andra här som lyckats med MC/Amex, men att de fått diskutera lite mer med personalen.
 

dino_81

Medlem
Har senaste tiden fått frågan att visa mitt fysiska kort.

Detta på Heathrow (Air Canada och United lounge) samt Düsseldorf (Lufthansa Senator Lounge).

Vid dessa tillfällen var det inga problem att visa (och för personalen att dra) mitt SAS brandade Diners Club.

Men att gardera sig med SAS-appen skadar ju inte.
 

johhenrik

Medlem
Har senaste tiden fått frågan att visa mitt fysiska kort.

Detta på Heathrow (Air Canada och United lounge) samt Düsseldorf (Lufthansa Senator Lounge).

Jag var i Düsseldorf för ett par veckor sen och visade aldrig kortet i Senatorloungen, så det verkar vara lite lotteri helt enkelt. :)
 

agehall

Medlem
Precis som det redan sagts här så är det lite lotteri. Ibland vill de se kortet ibland inte. Ha appen redo ifall de tycker att det inte räcker med boardingkortet.
 

nota bene

Medlem
Det är väldigt inkonsekvent, men jag tycker att LH group ofta vill se fysiskt kort (ibland duger appen). Jag rekommenderar som övriga att ta hem appen så brukar det lösa sig.
 
Toppen